Kvinnedagen er viktig. Punktum!

Gratulerer med dagen alle sammen! 

Mange mener at kvinnedagen har utspilt sin rolle og at vi i Norge er så likestilte som vi kan få blitt. Jeg er ikke enig. Det er mange, mange grunner til hvorfor kvinnedagen er viktig. 

Kvinnedagen er fortsatt viktig fordi kvinner i verden gjør to tredjedeler av alt arbeidet men kun eier 1% av verdens verdier.

Så lenge kvinner utsatt overgrep, trakassering, diskriminering og voldtekt får spørsmålet om hva de hadde på seg eller promillenivå, har vi en lang vei å gå mot et likestilt samfunn. Dette gjelder selvsagt også at menn utsatt for overgrep ikke blir tatt på alvor!

Den internasjonale kvinnedagen er viktig fordi verdens kvinner trenger den! Kvinnedagen er viktig fordi voldtekt fortsatt brukes som krigsstrategi!

Kvinnedagen er viktig fordi mange menn fortsatt reagerer med å himle med øynene og spørre om hvorfor jeg er så bitter så fort de hører "feminist".

Kvinnedagen er viktig. Punktum!

Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg har jeg blitt intervjuet av Framtida.no. Intervjuet var i utgangspunktet ment som en oppfølging av Ikke din kvinne-debatten, men endte med å bli to forskjellige saker. En om netthets og en om feminisme. Nå er endelig kvinnedagen her, og jeg deler med glede andre del av intervjuet med dere. Dette innlegget er direkte utklipp av artikklen som kan leses her! Journalist er Andrea Rygg Nøttveit.


Les innlegget Ord fra en evneveik, åndssvak, hjernevasket og forrædersk kvinne som bør bli voldtatt i hodet og ræva


Ein velfrisert blodfeminist

- Det er på tide å oppdatere feminismeomgrepet, meiner samfunnsdebattant Linn Winsnes Rosenborg.

- Som feminist treng eg ikkje ha ei granbarbusk under armane og eføytiss. Eg kan heilt fint ha ein superfrisert vulva og lika å liggja med menn. Og eg kan heilt fint gå på byen i 11 centimeter høge hælar, drikke cocktails og fnise, og framleis vere feminist.

Samfunnsdebattant og bloggar Linn Winsnes Rosenborg kallar seg sjølv «blodfeminist», men meiner det er på tide å modernisera kva omgrepet feminisme står for.

Frå bh-brann til miniskjørt
Berre 11 prosent av nordmenn kallar seg feministar. Det viser ei undersøking gjort av Norstat på oppdrag for produksjonsselskapet Funkenhauser, som vart gjort for nokre år tilbake. Ikkje overraskande er det flest feministar som er kvinner, busette i Oslo, SV eller Raudt veljarar og har høgare utdanning.

Rosenborg veit godt at det er mange kvinner i dag som ikkje identifiserer seg som feministar, noko ho tykkjer er trist. Likevel er ho ikkje overraska.

Ho har sjølv nære venninner som meiner at det ikkje er behov for feminisme lenger. Dei forbinder det gjerne med bh-brenning på 70-talet.

- Eg meiner at me står ovanfor ein heilt anna kvinnekamp no, samstundes som det framleis er ein kvinnekamp. Eg meiner at feminisme er å vere for like rettar for alle. Feminisme i dag har mange likskapstrekk med tidlegare feminisme, men det er på tide å modernisera kva omgrepet symboliserer.

Rosenborg meiner at feminisme handlar om at ingen andre skal definere kva ein er og at ein ikkje prakkar på jenter eller kvinner ein mal for kva det vil seie å vere kvinne.

- Der ein tidlegare brann bh-ar, kan vårt tids kvinnekamp vere å få gå på byen i korte skjørt, utan at det er forventa at ein skal smile om ein blir klappa på rumpa. Eller at ein i arbeidslivet skal sleppe sexistiske kommentarar frå sjefen på ein lønningspils og måtte ta det, for ikkje å verte kalla prippen.

Ho meiner dette er verkelege problem i dagens samfunn, som vert hysja ned og avvist.

Ikkje minst er ho oppteken av debattklimaet mot kvinner, som ho meiner absolutt er ei sak for feministane.

Rosenborg meiner at ein må jobba haldningsskapande og ta i bruk straffetiltak og bøter for å koma netthetsen til livs

Reservasjonsrett og sexkjøp
«Kva er feminisme for deg?» spør den engasjerte 32-åringen.

Ho trur grunnverdiar som likelønn, likestilling og likeverd vil stå i botnen for all feminisme, men utover det kan det variera kva parole ein vil stilla seg bak i 8.mars-toget.

For to år sidan var det rekordstort oppmøte i 8.marstoget på grunn av det omstridde forslaget til ny reservasjonslov. «Forsvar abortloven ?nei til reservasjonsrett!»var ein samlande parole.

I forkant av markeringa av årets kvinnedag har debatten rast rundt kvinnegruppa Ottar og liberale feministar i Unge Venstre sine ulike ståstadar når det kjem til sexkjøpslova.

Kvinnegruppa Ottar stiller seg bak parolen «Håndhev sexkjøpsloven ? fleire og betre hjelpetiltak». Då to Unge Venstre-medlemmer tok til motmæle mot parolen, svara Kari Jaquesson at dei burde ta seg ein studietur til Belgia og Tyskland og «prøve å suge pikk ti ganger i døgnet et helt år for å se hvor gøy det er å selge sex,» ifølgje Radio Nova sine lydopptak frå det omstridde parole-møtet.

- Eg har ein ven som meiner at feminismen er daud på grunn av Ottar ? at Ottar har øydelagt feminismeomgrepet. Eg er ikkje einig i det i det heile. Eg er ikkje Ottar sjølv og har ikkje stått på barrikadane på den måten, men eg synest det vert for enkelt å berre avfeia den jobben som er blitt gjort, seier Rosenborg.

Ho er ikkje i tvil om at mange set feminisme i ein bås, men peikar på at det finnes mange fleire stemmer enn dei me vanlegvis høyrer.

Samfunnsdebattanten skulle gjerne sett at det ikkje berre var ytterpunkta som styrte debatten.

- Kan me ikkje gje ei stemme til dei som er litt i mellom?

Superpenis
Rosenborg trur det er veldig i vinden å vere for eller imot feminisme. Sjølv merkar 32-åringen at ho ikkje passar inn i den båsen mange kallar feminist. Det kjem fram når ho fortel historia om at ho som singel 32-åring diverre ikkje greip sjansen til å liggje med ein «superpenis».

Førre gong historia vart delt fekk ho høyre: «Kan du snakke sånn då? Er ikkje du feminist?»

- Jo, og nettopp difor kan eg snakke slik. Eg har like stor rett til å snakke om at han i England hadde superpenis og at eg skulle ynskje at eg hadde pult han, som du har til å kommentere puppene til ho som nettopp gjekk forbi. Men så er det framleis nokon som heng igjen i den der: «Jammen, du er feminist. Du likar jo ikkje menn», seier Rosenborg.

Ho tykkjer historia illustrerer dei mange motstridande haldningane som er der ute.

Kven tek rekninga?
Og ho synest å sjå eit feministisk paradoks, der me vil ha det likt, men framleis er litt tradisjonelle i tankegangen. Dette kjem til uttrykk i datingkulturen, der nokre kvinner framleis ventar på at mannen tek initiativ.

Og så er det problemet med rekninga. Sjølvsagt synest ein sjølverklært blodfeminist at det er kjekt om ein fyr spanderer middag på ho, men han treng ikkje gjere det kvar gong.

 - Om eg er på date med ein ny fyr og han får rekninga og utan å sjå på meg seier til kelneren at me deler han i to, så er det ein liten del av meg som seier: «Er ikkje det litt rart?» Samtidig synes eg det er litt flaut om han berre seier; «eg tek han». Då vert eg litt fornærma, småler Rosenborg


Takk for at akkurat du leste innlegget mitt. Følg Kommentarfeltet på Facebook for innlegg rett inn i feeden. 

Følg meg på Instagram her!

Diskuter gjerne i kommentarfeltet, men vennligst hold deg til saken og hold en god tone. Usakligheter vil som regel ikke bli besvart, men noen ganger syns u.t det kan være festlig å slenge usakligheter tilbake. 


Foto: Fremtida.no/Andrea Rygg Nøttveit (gjort sort/hvitt av u.t).

47 kommentarer

Anne Grethe

08.03.2016 kl.11:21

Norge er verdens mest likestilte land. Her er diskriminering minimal.

Bruk tiden på noe nyttig. Kjemp for dine søstre i muslimske land slik ekte feminister gjør, ref Hege Storhaug

Linn W. Rosenborg

08.03.2016 kl.11:30

Anne Grethe: Hei og velkommen tilbake. Du er jommen en ivrig og lojal følger som rakk å kommentere før jeg rakk å dele innlegget noe som helst sted.

Jeg er helt enig med deg i at vi må kjempe for all verdens kvinners rettigheter, og dette fokuserer også flere av parolene på. Skal du gå i tog? Hvilken parole stiller du deg bak i år?

Med tanke på hvor opptatt du er av muslimske kvinners rettigheter har du flere å velge mellom!

Ha en fin dag.

Anna

08.03.2016 kl.11:33

Gratulerer med dagen til deg Anne Grethe, enten du er kvinne eller bare utgir deg for å være det. Så klart kvinnekamp er viktig. Både å kjempe for kvinners rettigheter i mindre likestilte land og å fortsatt bedre likestillingen her i Norge. Jeg behøver ikke velge det ene eller det andre.

Anne Grethe

08.03.2016 kl.11:36

Når jeg ser parolene føler jeg dessverre at 8 mars toget er utarbeidet av folk fra partiet Rødt. De fleste kvinner stemmer Høyre, AP eller Fremskrittspartiet

zena zuza

08.03.2016 kl.12:12

Anne Grethe: Hvilke paroler hadde passet bedre for kvinner fra Høyre, Ap og Frp?

Petter

08.03.2016 kl.13:09

Det er så ironisk at du er feminist.

Du er jo så stor fan av våre nye landsmenn, enda de representerer en totalitær ideologi og et kvinnesyn som ligger flere hundre år etter oss!

Linn W. Rosenborg

08.03.2016 kl.13:49

Petter: hm. En interessant slutning. Kan jeg be deg begrunne påstandene dine ved å vide til konkrete tilfeller hvor jeg har vist at jeg er "så stor fan av" noe som helst? Jeg har aldri skrevet innlegg hvor jeg fremmer hverken den ene eller den andre religionen. Det jeg derimot har skrevet masse om er hvor problematisk det er når man generaliserer på bakgrunn av etnisitet og religiøst tilknytning, slik som du gjør her.

Forøvrig vil jeg gjerne takke deg. Det at du ikke klarer å argumentere i mot hva dette innlegget handler om, men heller går på meg som person tar jeg som en kompliment.

Nepse

08.03.2016 kl.13:25

Feminister på høyresiden er de rette feministene :) De er for kvinner de går ikke rundt å hater hvite menn som venstreside feministene.

Linn W. Rosenborg

08.03.2016 kl.13:43

Nepse: for en merkelig generalisering. Du har åpenbart ikke lest innlegget, så jeg forstår ikke helt hva du vil frem til med kommentarer som dette. Takker endog for at du igjen klikker deg inn kun får å kommentere piss. Du bidrar fil økte lesertall og det elsker jeg!

Anne Grethe

08.03.2016 kl.14:08

Her er nærmere om hvorfor feminister på høyresiden er ekte feminister, og hvorfor parolene i dag bare er tull

http://www.dagbladet.no/2015/03/04/kultur/meninger/kronikk/debatt/feminisme/38048107/

zena zuza

08.03.2016 kl.14:18

Anne Grethe: Hennes mening er ikke enbetydende med at venstresidens paroler er tull.

Jeg er forøvrig helt enig at høyresiden er alt for lite representert og at dette gir oss et tynnere grunnlag. Den ene saken er egentlig ikke noe mer tullete enn den andre. Jeg syns de dekker helt ulike sider av kvinnekampen, og er derfor like viktige. Uavhengig om JEG er enig i alle sakene.

At vi nå må diskutere hva som er en ekte feminist og ikke, DET er derimot ekstremt tullete. Kjemp DIN kvinnekamp, det det DU står for uavhengig om en gjeng sosialister mener det samme eller ikke.

Kjell

08.03.2016 kl.15:08

Villig til å gå svært langt for å hjelpe en kvinne om det trengs, inkl ofre eget liv i et nødstilfelle. Men, jeg er mot kvotering og mot tvungen farspermisjon, for å nevne et par ting. Ikke har jeg noen sans for kvinnegruppa Ottar o.l heller

Og derfor ser feministene meg som et monster

Linn W. Rosenborg

08.03.2016 kl.17:49

Kjell: Hei! Jeg er nysgjerrig på hvor du tar dette fra? Har du noengang blitt kalt monster av en feminist (la oss for enkelthetens skyld late som om "feminist" kan brukes som fellesbetegnelse i denne sammenhengen) fordi du ikke er for kvotering? Jeg skulle isåfall gjerne hatt muligheten til å rette opp i inntrykket av oss feminister!

Per Arvid Saug

08.03.2016 kl.16:44

Kvinnesak gjelder nå som før. På 1900 tallet var det kvinners rett til abort og jobb som var kampen. Nå er likelønn et viktig tema. Dette må alltid holdes høyt for det ligger dessverre i mannskulturen å grafse til seg mest mulig. Ulver uler aldri uten grunn.

Linn W. Rosenborg

08.03.2016 kl.17:49

Per Arvid Saug: for en flott kommentar!! Det er akkurat dette kvinnedagen dreier seg om!

Kjell

08.03.2016 kl.19:51

Det har jeg blitt kalt, direkte og indirekte, mang en gang.

Linn W. Rosenborg

08.03.2016 kl.19:54

Kjell: jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg tenker ikke at du fyller kriteriene for å bli kalt et monster.

Kjell

08.03.2016 kl.20:04

Og fikk spørsmålet fra svært aggresiv kvinne med barnevogn, da jeg holdt oppe døren for henne. Tror du ikke jeg klarer å åpne døren selv?

15 år gammel jente

08.03.2016 kl.22:58

To gutter på 16 og 17 år fra Tanzania og Afghanistan er tiltalt for å ha voldtatt en 15 år gammel jente.

http://www.nettavisen.no/nyheter/17-aring-tiltalt-for-to-voldtekter/3423200816.html

Dette viser at kvinner må kjempe for mindre innvandring fra disse stedene. Hvis ikke vil flere jenter få livene sine ødelagt fremover.

Linn W. Rosenborg

08.03.2016 kl.23:27

15 år gammel jente: hei! Grusom sak!

Jeg mener at er bedre integreringsarbeid og konsekvente holdningskampanjer er veien å gå.

Myrmica

09.03.2016 kl.06:53

15 år gammel jente: Hei. Jeg liker retorikken din!

La meg føye til at i 2012 ble en ordfører i en liten Opplands-kommune dømt for seksuell omgang med en mindreårig jente.

Dette viser at kvinner må kjempe for økt overvåkning av ordførere i små Opplands-kommuner. Hvis ikke vil flere jenter få livene sine ødelagt fremover.

Statistikk

09.03.2016 kl.10:04

Statistikk viser at flere afghanere enn norske ordførere voldtar. Norske ordførere er i landet fra før, mens afghanere er noe vi velger å slippe inn. Vi har ikke ubegrensede ressurser og må prioritere der man først får mest igjen for der

Linn W. Rosenborg

09.03.2016 kl.11:50

Statistikk: fint navn forresten. "Statistikk".

Ifølge politiets statistikk fra 2014 er en typisk voldtektsmistenkt norsk mann, ruspåvirket og han voldtok på fest.

Jeg er enig i at vi må prioritere riktig. 1) få flere til å anmelde. 2) mer fokus mot de type voldtekter som forekommer oftest.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Etterforskning-av-voldtekt-i-tall-8002473.html

Christopher Walker

09.03.2016 kl.11:52

Tjolahopp, Linn.

Hva synes du om dette? http://www.nettavisen.no/nyheter/imam-pa-skjult-kamera---muslimer-er-i-ferd-med-a-erobre-europa/3423201139.html Huff? Eller

"Sinte hvite menn er problemet, som prøver å få meg til å tenke over sånne saker ved å dele dette på bloggen" tenker du? IN YOUR FACE! :D

Jaa ja såeh. Håper det blir sommer snart.

Linn W. Rosenborg

09.03.2016 kl.12:52

Christopher Walker: hei. Jeg har aldri sagt at sinte hvite menn er problemet (bak hva?). Jeg syns uttalelsene til imamen er helt bak mål, men jeg kjenner mange muslimer på ingen måte stiller deg bak disse uttalelsene. Igjen må jeg påpeke hvor stor tro jeg har på godt integreringsarbeid og holdningskampanjer. Jeg tror også på det å ikke la hundre tusen mennesker stå ansvarlig for hva én religiøs leder uttaler.

Vi har hatt nok av kristne religiøse ledere som har kommet med rimelig høl i hue uttalelser også.

Linn W. Rosenborg

09.03.2016 kl.12:53

Christopher Walker: ...hva mener du forresten med at du håper det blir sommer snart?

BareLurer

09.03.2016 kl.11:55

Ja, det er den - men kanskje ikke først og fremst for kvinner som faktisk stort sett har oppnådd likestilling (selv om det fortsatt er en del å gå på mht. likt lønn for likt arbeid osv.).

Det at det finnes innvandrerkvinner i Norge og verden som faktisk opplever tilværelsen slik at de enten er deres fars eiendom eller deres manns eiendom må snart komme på agendaen deres.

http://minabai.blogg.no/1457481125_muslimsk_feminisme_gr.html

Linn W. Rosenborg

09.03.2016 kl.12:55

BareLurer: og det er selvsagt totalt uakseptabelt! Jeg undrer dog på hvorfor så mange kritiserer norske feminister for å ikke bry seg om dette. Mange er engasjert, noe også markeringen i går viste. Det er lov, og mulig, å ha flere tanker i hodet samtidig.

Christopher Walker

09.03.2016 kl.13:43

Okaj.

Vel, akkurat det, at det blir sommer snart. (Enough with the winter already)

Linn W. Rosenborg

09.03.2016 kl.14:18

Christopher Walker: det blir så sykt digg! Så et eller annet i går om det kommer til å bli shitvarmt i sommer. Blir bra!

Christopher Walker

09.03.2016 kl.14:46

Aah ja omg det blir så herli!!!!!

Linn W. Rosenborg

09.03.2016 kl.14:53

Christopher Walker: word azz. Lol og omg and so on. Koz.

Christopher Walker

09.03.2016 kl.15:26

4sho, ho. Klemz

Linn W. Rosenborg

09.03.2016 kl.16:16

Christopher Walker: hahaha! Ah. Du elsk-hater meg <3

Kjell

09.03.2016 kl.23:47

Det viktigste, er å passe på at innvandrere for enhver pris aldri blir kritisert.

Linn W. Rosenborg

10.03.2016 kl.07:19

Kjell: fikk du med deg paroler og appeller på kvinnedagen? Nei? Da ber jeg deg helst om å ikke kommentere.

EU

10.03.2016 kl.07:16

Ser at EU og Tyrkia har inngått en rasistisk avtale.

Siden kvinnekamp er kamp for innvandring (ingen skal diskrimineres, alle i hele verden skal ha samme levestandard som i Norge) så regner jeg med at fordømmelsen av EU blir en av parolene neste år?

http://www.dagsavisen.no/verden/kamp-om-omstridt-avtale-1.699069

Thomas

10.03.2016 kl.12:26

Ettersom du fortsetter å være profilert fremst i Nettavisen gir jeg meg ikke.

Du er imot sexkjøpsloven. Jaha. Det at de prostituertes egen forening (Pion) er sterkt imot, og alltid har vært imot, det bryr deg ikke?

Du mener i fullt alvor at kvinner lønnes dårligere enn menn i Norge. Javel, dokumentasjon på det? Og da vil jeg gjerne ha det bevist at 1 time arbeid utført av en kvinne lønnes dårligere enn 1 time arbeid utført av en mann. Hvis du bare ser på fastlønn reflekterer det ikke det faktiske arbeidet som er utført, og som kjent har kvinner ca tre ganger høyere sykefravær enn menn, flere permisjoner og _velger_ i langt større grad å jobbe deltid. Eller mener du at kvinner skal ha høyere timelønn enn menn?

Du bruker som en av dine hovedargumenter at kvinner som er utsatt for voldtekt blir spurt hva de hadde på seg / hvor fulle de var osv. Jeg har _aldri_ sett dokumentasjon på at dette forekommer. Aldri. Dette er en myte som gjentas ofte og som Josef Goebbels sa; hvis du gjentar en løgn ofte nok, da blir den en sannhet.

Du er vel, som alle radikalfeminister og sosialister, for 6 timers dagen. Hvem skal jobbe de resterende timene som trengs å jobbe (for du vet at det faktisk er en grunn til at folk jobber)? Menn var det ja. Men drit i oss, ikke sant?

Jeg har gjentatte ganger spurt deg hva du syns om kjønnslemlestelse av guttebarn. Som jøde syns du kanskje det er heeeelt okay (ettersom det er vanlig praksis blant jøder), men jeg vil ikke anta noe. Du er imot kjønnslemlestelse av jentebarn (og bra er det), men jeg skulle gjerne sett om din empati strekker seg til guttebarna også.

Til slutt: i ditt intervju sier du at hvis en mann du er på stevnemøte med sier at han tar regningen, da blir du fornærmet. Men hvis han sier at regningen deles, da reagerer du også negativt. Også lurer du på hvorfor menn ikke syns det er attraktivt med kvinner som definerer seg selv som feminister?!

#ikkeminkvinne, eller hva?

Linn W. Rosenborg

10.03.2016 kl.17:26

Thomas: Hei igjen min venn. Jeg så ikke denne før nå. Syns Trine har svart adekvat og viser derfor til henne.

Trine

10.03.2016 kl.14:12

Thomas: Men hvilken rett krever du svar av Rosenborg på disse spørsmålene? Og det tilsynelatende uten å engang ta deg tid til å lese teksten hennes.

1. Når har Rosenborg har ytret sitt syn på sexkjøpsloven? Du tillegger henne meninger om ting hun aldri har uttalt seg om.

2. Det forundrer meg at du ikke klare å fremskaffe informasjon om lønnsforskjellene mellom menn og kvinner, spesielt rundt kvinnedagen da det er ekstra fokus på det i media.

3. Med tanke på dine utfordringer med å finne informasjon om velkjente samfunnsproblemer overrasker det meg ikke at du heller ikke tror på at kvinner som har vært utsatt for trakassering og overgrep ikke blir stilt spørsmål i stilen: hva gjorde du for å fortjene det? Du trenger ikke gå lenger enn til kommentarfeltet til denne bloggen for å finne mange gode eksempler på victimblaming. Rosenborg fortjener både voldtekt og hets for meningene sine (og meningene mange av de som kommenterer tillegger henne).

3. Når har Rosenborg uttalt seg om 6timersdagen? Du tillegger Rosenborg meninger om ting hun aldri har uttalt seg om.

4. Krever du at alle du diskuterer med skal redegjøre for sitt syn på kjønnslemlestelse/omskjæring eller er det kun fordi Rosenborg er en jødisk kvinne?

5. Det med regningen er ett paradoks, vet du hva det betyr? Rosenborg har utdypt det i en tidligere tekst her på bloggen.

Geniet

10.03.2016 kl.14:48

Til Trine;

Linn Rosenberg viste til en uttalelse fra lederen av Rødt (et av Norges mest virkelighetsfjerne partier). Hva hverken hun eller Rødt tenkte på var at årsaken til at det finnes lønnsforskjeller mellom kvinner og menn er at de jobber i ulike yrker. Kvinner velger frivillig å jobbe i lavtlønnsyrker. Til gjengjeld får de mer fritid enn menn.

Geniet

10.03.2016 kl.14:53

Såkalt "kvinnekamp" er kuppet av radikale rødstrømper og Ottar. Dette gjør at normale kvinner ikke vil assosieres med bevegelsen.

Det er synd. Hadde man fått flere kvinner på banen med et realistisk bilde på hvordan verden fungerer ville en fått mer seriøse diskusjoner.

I dag er ordet "feminist" nesten et skjellsord. En får assisiasjoner til folk som Linn Rosenborg og hennes likesinnede.

Geniet

10.03.2016 kl.15:25

Urolige elever koster oss dyrt

Kvinner er opptatt av barna sine. Det er verdt å reflektere over om du vil ha barna dine på en innvandrerskole der 20 ulike najsonaliteter går i samme klasse. Da blir det mye skrik og skål.

Er "multikultur" berikende, eller vil du ødelegge barna dines fremtid?

Kvinnekamp dreier seg om å ta vare på sine egne barn.

-------------------------------------

Det er dyrt å ha en spesielt urolig elev i klassen, viser en ny studie. Medelevene får dårlige karakterer, lavere utdannelse og lavere fremtidig inntekt. Hva bør vi gjøre da?

http://www.dn.no/meninger/2016/03/10/1135/Fredagskronikk/urolige-elever-koster-oss-dyrt

Thomas

10.03.2016 kl.20:49

Trine:

Rett? Jeg krever ingenting, jeg. Jeg kommenterer på et åpent kommentarfelt på en blogg frontet av Nettavisen. Jeg spør Rosenborg om en del punkter ang. feminisme, men som vanlig ønsker hun ikke å gi noen svar. Greit det, hun om det.

Rosenborg annonserte for kampsakene til 8.mars toget her på bloggen. Et av punktene var forsvar av sexkjøpsloven. Et annet er 6-timers dagen. Men for all del, hvis Rosenborg bryter med alle andre venstrefeminister og er imot lovfestet 6-timers arbeidsdag; vel da skal jeg dementere (men jeg tviler).

Jeg krever ikke noe av noen, men feminister har alltid vært klare på motstand mot kvinnelig kjønnslemlestelse; men aldri et ord om guttebarn som blir lemlestet. Jødedommen krever lemlestelse av guttebarn, og ettersom Rosenborg er uttalt jøde og feminist; da er jeg nysgjerrig. Hva er ditt syn på kjønnslemlestelse av guttebarn; Trine?

Jeg vet det er et paradoks; det er derfor jeg utfordrer Rosenborg på det. Feminister vil spise sin kake og ha den også; hyklere som de er.

Linn W. Rosenborg

10.03.2016 kl.21:07

Thomas: i fullt alvor, Thomas. Nå må du rulle inn. Jeg har ikke annonsert for alle sakene. Jeg har skrevet et innlegg med mine synspunkter om enkelte ting og informert om årets paroler. Jeg har også skrevet hvilke jeg vurderte å gå bak. Ingen av de du nevner var en av dem. De færreste er like enig i alle sakene en bevegelse fronter. Der er faktisk mulig å ha flere tanker i hodet samtidig.

Og nei, su utfordrer meg ikke. Du bruker for mye energi i den surmaga kampen din for å diskreditere meg til å utfordre annet enn øynene mine. Så mye himling kan faktisk bli smertefullt.

Jeg er klar over at du tror at du fører saklig debatt og at mine fraværende (og det er ikke som om jeg aldri har svart deg) på et finurlig vis gir deg rett. Det stemmer ikke. Du kommenterer som regel på en svært nedlatende måte og er ofte mer opptatt av å kritisere meg som person enn å diskutere sak.

Disse kommentarene dine er så trøttende. Gi opp.

Thomas

11.03.2016 kl.09:39

"Disse kommentarene dine er så trøttende. Gi opp."

Heh. Er det nå jeg skal skrive: "Dine venstreekstreme marxistiske artikler på forsiden på Nettavisen er så trøttende. Gi opp." ? Jeg når _kanskje_ et par lesere (deg inkludert) i mine små (for meg underholdende) kommentarer til deg. Du når tusenvis med din propaganda for den ekstreme venstresiden.

Som sagt kommer jeg til å fortsette å _utfordre_ deg på dine venstreekstreme synspunkter så lenge du er profilert i Nettavisen.

Linn W. Rosenborg

11.03.2016 kl.10:02

Thomas: propaganda = å bevisst manipulering folks følelser og tanker ved hjelp av sterke virkemidler for å fremme bestemte oppfatninger og handlingsmønstre (fra SNL). Det er en festlig overdrivelse at jeg sprer propaganda.

Skriv en ny kommentar

hits