Mann, jeg elsker deg

Ålreit. Here it goes.

2. mars skrev Max Årstad Knutsen ei lita kronikk på studvest.no ment som en hyllest til kvinnen. Han tok rett og slett bladet fra munnen og erklærte sin kjærlighet til det kvinnelige kjønn. 

Innlegget hans starter snedig med hvordan han ser for seg at en hverdag uten kvinner ville sett ut. 

- Se det for dere: Overdimensjonerte høyrearmer, vaskemaskiner fylt til randen av runkekluter, og ja, kanskje til og med noen ømme og opphovna endetarmsåpninger. Med all respekt for dem som skulle foretrekke det, men pølse oppi snickersåpningen er ikke helt min greie.

Merk at side-beskrivelsen lyder som følger: Apropos er den frie spalten der Studvest-journalistene kan skrive om akkurat det de vil. Språket er ofte i muntlig form, og med et glimt i øyet. OBS! Spalten har høy forekomst av satire, sarkasme og ironi, og tas med en klype (noen ganger en neve) salt.

La oss derfor se bortifra det åpenbare, nemlig at Årstad Knutsen her berømmer kvinnen for å være runkeavlastning for mannen. La oss overse hva han skriver om alt de stakkars menn måtte takle å gjøre selv hadde det ikke vært for kvinner. La oss spille litt ball og se nærmere på hvor han faktisk vil med dette innlegget. 

Årstad Knutsen trekker frem ukjente oppfinnere og bra kvinns, så la oss applaudere at han faktisk trekker frem gode faktaopplysninger om hva kvinner har bidratt med som kanskje ikke er så velkjent. Ok, så lyser innlegget av at han har hentet listen på et eller annet nettsted, oversatt den kjapt og klappet seg selv stolt på ryggen. Som ei i kommentarfeltet påpeker kan det være lurt å dobbeltsjekke oversettelser. Hun påpker at det var Russel Ohl som fant opp solcellepanelet, og at Maria Telkes fant opp solvarmepanelet. 

Vi fortjener en orgasme som belønning for å ha vært til glede for menn

Dette innlegget er, slik jeg tolker det, ment som humor og jeg humrer mer enn jeg ble provsert. Merk at jeg ikke nødvendigvis humrer over selve humoren, men mer over spaltistens umodne forsøk på humor. Det morsomte er jo at han i innlegget presterer å komme med fornærmende uttalser om absolutt alle. 

"Jeg ække homo, as!" som om det ville være det verste i verden. 

Kvinners verdi bestemmes utifra hva de betyr for mannen!

Kvinner er faktisk til for menns skyld, og kan være et fint alternativ til runkekluter.

Menn er enkle standardmennesker. Kvinner er eksotiske mystiske vesener som ikke vet sitt eget beste.

Menn er totalt hjelpeløse.

Kvinner er ikke kapable til å kommunisere klart.

Han topper elegant kransekaka med å påpeke at det "faktisk finnes viktige kvinner altså. Kvinner! Det hadde du ikke trodd eller, medmann? Er ikke det crazy cray så vet ikke jeg!?" (ikke direkte sitat men et fattig forsøk på harselas med noe som i utgangspuktet bare er teit).

Noe som gjør dette enda morsommere er de snurte mannfolka som kommenterer under innlegget! Kommentarer som "Kanskje du skal aktivere din egen klitoris i steden for å skrive møkk som det her? Skulle jo tro det var utdrag fra et dophodes dagbok." og "det her er faen ikke greit." klinger bare så nydelig at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg forsøkte å spørre hva de mener ikke er greit, uten å få noe svar. Jaja. 

Nå vet vi jo at det var en mann som står bak den geniale oppfinnelsen vibratoren. Vi vet også at forskere nylig har lykkes i å produsere kunstig sperm. Betyr det at dere er overflødig og trenger å hedres for å føle dere viktige?

Innlegget er uten tvil nedlatende, og bærer preg av en "ja dere trodde dere var meningsløse, kvinner, men dere har gjort mye bra også! Good for you! Vi menn liker dere iallefall"-holdning. På tross av dette tror jeg virkelig spaltisten kun sikter etter å være morsom. Jeg kjenner han ikke, så for alt jeg vet er dette hardbarka sarkasme, og slik jeg leser innlegget tolker jeg det dithen at det jo er godt ment. Dessverre blir det hele pubertalt og lite gjennomtenkt på det beste.

Det jeg opplever som (kremt) festlig er jo nettopp det at han ikke makter å hedre kvinnen uten å basere mesteparten av innholdet på at vi avlaster menn når det kommer til runking, og at vi fortjener en orgasme som belønning for å ha vært til glede for menn.

Tusen takk altså, jækla raust av deg å både kalle oss kvinner for blodig vakre og for å gi oss klarsignal til å (velfrotjent må skjønne) aktivisere klitorisen vår med god samvittighet. 

Jeg vurderte å srive en egen takketale til menn som motsvar, men i fullt alvor: er det nødvendig? Vi vet vel alle sammen at det finnes sjukt mye bra mannfolk? At mange moderne menn bidrar med så mye mer enn å befrukte oss kvinner med det avkommet vi er biologisk ment å føde? 

Nå vet vi jo at det var en mann som står bak den geniale oppfinnelsen vibratoren. Vi vet også at forskere nylig har lykkes i å produsere kunstig sperm. Betyr det at dere er overflødig og trenger å hedres for å føle dere viktige?

Jeg elsker menn. Punktum. Virkelig. Enkelt og greit. Om jeg føler behov for å løfte mannen frem på gullstol å kalle han vakker på bakgrunn av at han kan fungere som fingre-avlastning og at det er vanskelig å gi seg selv oralsex? Not so much. 

Men for all del, mannen. Takk! 

For avslutte i samme stil som Årstad Knutsen: ta deg en skikkelig såperunk i kveld mann! Det har du jaggu fortjent!

 

//Forøvrig vil jeg sende ut en takk til selskapelighetene for alle innspill og morsomme diskusjoner rundt spalten som dette innlegget er en reaksjon på. 

#eggstokkiluminati


Følg Kommentarfeltet på Facebook!

Følg meg på Instagram her!




 

85 kommentarer

05.03.2016 kl.12:14

*gjesp*

Jon

05.03.2016 kl.14:24

Skjønner faktisk ikke hvor du vil med dette. Drite ut en annen blogger? Demonstrere mental og moralsk ovelegenhet med et sammensurium av hersketeknikker, eller simpelthen bare hevde deg selv?

Og du understreker jo det hele med et passe sexy bilde av deg selv (formoder jeg), en skikkelig honningfelle, som man som mann ikke skal falle for fristelsen til å kommentere selvsagt. For du er jo i din fulle rett til å sende ut signaler, og til å reagere med kvinnelig indignasjon om du ikke får den reaksjonen du har forutbestemt som den " rette". God bedring.

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.14:33

Jon: jeg vil frem til at er forsøk på å hedre kvinner gjennom å fremstille oss som runke-vikarer er et patetisk forsøk på humor. Hvor i alle dager finner du hersketeknikker eller forsøk på å hevde meg selv her?

Bare passe sexy!? Syns selv jeg ser rå-sexy ut på det bildet! Kommenter gjerne - jeg har aldri blitt fornærmet av komplimenter.

Hva du skriver om at jeg er i min fulle rett til å sende signaler er veldig malplassert. Hvilke signaler mener du jeg sender og hvilke reaksjon mener du hadde vært feil?

høyre ekstremisten

05.03.2016 kl.14:31

Slapp av hun er bare pr kåt hun er på vei til å havne i den kategorien der ingen har lyst på henne. derfor legger a ut sexy bilde som hun tror er sexy. ikke er a fin. hun har en motbydelig personlighet mot andre er narsist så det holder gift er ikke bra nok ord å beskrive......

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.14:35

høyre ekstremisten: hæ? Hvilken kategori? Hva vet du om min personlighet? Hvor er jeg motbydelig mot andre? Hva er en narsist? Den siste setninger der henger bare ikke på greip. Lykke til neste gang og god bedring.

Jon

05.03.2016 kl.14:42

Din hersketeknikk ligger i en generell nedlatenhet ved å definere hva som akseptabel humor. Dette hevder du deg selvsagt over i en selvdefinert runkelatterlighet.

Poenget mitt med bildekommentaren har ingenting med din grad av sexyhet å gjøre. Den interesserer jeg meg lite for før jeg eventuelt hadde blitt kjent med deg som person. Poenget er at du selv velger å utfordre, og slik feminister som deg styrer debatt, velger du selvsagt selv hvor grensen går og hvor du skal bli indignert. Det er jeg som får trykket din strømpebukse opp i nesen, og du som definerer hva som er en akseptabel reaksjon på det.

Mitt forslag er at du finner frem din egen runkeklut, eller kanskje en gnikkefille ?

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.14:47

Jon: leste du innlegget jeg svarer på? Jeg definerer ikke hva som er akseptabel humor, jeg drøfter hva jeg selv finner festlig. Er det virkelig en hersketeknikk? Give me a break.

Runke-latterlighetene (for et ord) er strengt tatt ikke mine. De er det spaltisten jeg kommenterer som kommer (autokorrekt prøvde passende nok å endre til "bommer med") med.

Feminister som meg? Utdyp gjerne. Altså, jeg har ikke snakket om strømpebuksen eller bildet mitt med et ord før du mente jeg ble fornærmet om du nevnte det.

Kjartan

05.03.2016 kl.14:42

Nettavisen ville blitt en del bedre uten st vi får disse bloggerne på fremsiden. La spesielt interesserte klikke seg til "blogg avdelingen".

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.14:48

Kjartan: blogg.no eies av NA. NA har et stall med egne bloggere som er del av deres konsept som nettavis. Jeg syns det er flott hvordan ulike stemmer får plass.

Tips: alle blogginnlegg markeres med "blogg". Hva med å ikke klikke deg inn på disse?

Anna

05.03.2016 kl.14:46

Hahaha. LOL! Lo faktisk høyt alene på toget! Avslutningen er episk.

EnMann

05.03.2016 kl.14:48

Huhumm Linn 😊 denne kjærligheten din til Menn skjuler du jammen godt.

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.14:49

EnMann: eller hur? Nei jeg gjør faktisk ikke det. Enkelte velger dog å stå fast i en eller annen merkelig oppfatning om mine holdninger overfor alle menn, på tross av at jeg gjentatte ganger har skrevet det motsatte :) Nuss.

Jon

05.03.2016 kl.14:57

Du skjønner antagelig ikke dette med hersketeknikker. Leste du ditt eget innlegg, som er en eneste lang utdriting av en annen blogger. Så sparker du litt der det "sitter best" . Runking er jo en universell stjerne i latterliggjøring, ta med alder, penislengde og mangel på ereksjon, så har du en sikker vinner.

Tilbake til bildet. Hva i all hverden ligger det i innlegget for om det ikke er noe poeng knyttet til å ha det der? For å forstsette selvhevdelsen din på bekostning av den satkkars andre bloggeren ? Vel da bør du tre strømpebuksen din skillelig over hodet hans.

Og kanskje bruke den som gnikkefille etterpå....

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.15:01

Jon: for noe tøv. Han kicker av hele debattene med runking så det tar jeg med knusende ro. Vel. Du har visst litt tungt for det: dette er en blogg. Med personlige refleksjoner. Dette er et små-ironisk svar på en sarkastisk spalte.

Jeg finner kommentarene dine om gnikkefiller motbydelig btw. Takk for diskusjonen.

Frøydis

05.03.2016 kl.14:58

Meningsløst blogginnlegg...

Er det et poeng skjult i alt vissvasset, eller er dette noe som ble skrevet i fylla?

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.15:03

Frøydis: poenget: et forsøk på å hedre kvinner gjennom å fremstille oss som runke-vikarer er et patetisk forsøk på humor. Har du et poeng med kommentaren din annet enn å slenge dritt ut fjas som "skrevet i fylla"?

Jon

05.03.2016 kl.14:59

Du skjønner antagelig ikke dette med hersketeknikker. Leste du ditt eget innlegg, som er en eneste lang utdriting av en annen blogger. Så sparker du litt der det "sitter best" . Runking er jo en universell stjerne i latterliggjøring, ta med alder, penislengde og mangel på ereksjon, så har du en sikker vinner.

Tilbake til bildet. Hva i all hverden ligger det i innlegget for om det ikke er noe poeng knyttet til å ha det der? For å forstsette selvhevdelsen din på bekostning av den stakkars andre bloggeren ? Vel da bør du tre strømpebuksen din skikkelig over hodet hans.

Og kanskje bruke den som gnikkefille etterpå....

Jon

05.03.2016 kl.15:06

Din fortsatte nedlatenhet illustrerer vel best hele mitt poeng. Likeledes din plutselige definisjon av hva som er motbydelig, etter å ha plastret rumkefiller over hele innlegget ditt. Du har ikke definisjonsmakten på hva som er morsomt, ei heller motbydelig.

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.15:09

Jon: kan vel si et rungende "ditto" her, Jon.

Erik Løvenbalk

05.03.2016 kl.15:08

Kan man få kjøpt, ronkekluter på Rema eller Kiwi, lurer jeg?

Da jeg jobba, på Rimi Bjørndal (hvor jeg overhørte at jeg var forfulgt av mafian) stjælte jeg noen ronkesvamper. Og så, mener jeg å huske, blei butikksjef Elisabeth Falkenberg forbanna da.

Men de her ronkesvampene får man ikke kjøpt lenger da.

Terje Bakken

05.03.2016 kl.15:08

Det riktige er vel at - du kun liker menn som har samme ytterst til venstre politisk føring som deg selv - og, berikelsen. Disse som visstnok sender flest kvinner på legevakt, krisesenter eller til grav. Du veit - de riktige menn som du har hyllet - mens du har ville klore ut øyner på de ekle hvite blekansikt ...

Innvandrermenn - disse som du har hyllet - er de som oftest grisebanker kvinner. Du, som feminist - du føler ikke et visst ansvar for å hjelpe medsøstrene dine?

Rosenborg - øverst på barikader for multikulturen som svikter gang på gang. Rosenborg - som unngår å ta fatt på det faktum at kvinner er de som slår langt mer enn mannen i et forhold enn onde vonde mannen.

Rosenborg - feminister som ikke våger berøre at kvinner er det kjønn som oftest slår barn.

Kvinne? Deg liker jeg virkelig ikke.

Neste!

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.15:12

Terje Bakken: hva slags menn jeg liker er da virkelig ikke din sak. Vet du? Jeg er lei disse kommentarene fra deg. Neste!

Suveren

05.03.2016 kl.15:18

Kvinner som hater menn, enda en gang. Sånn, nå kan vi legge oss ned å dø ut for godt.

Jon

05.03.2016 kl.15:20

Si gjerne ditto. Slik du uttrykker deg, elsker du slett ikke men. Du elsker antagelig å hevde deg selv først og fremst på nedlatende omtale av andre.

Dara

05.03.2016 kl.15:36

Stakkars menn, så lett å krenke. Hva kommer det av?

Liv

05.03.2016 kl.15:36

For en humørløs gjeng i jeg har selskap av i kommentarfeltet her. Jeg humret godt. Morsomt skrevet.

Lazy

05.03.2016 kl.15:40

Uff for en patetisk kvinnemenneske. Disse feministene om dagen et så høye på seg selv at de ikke vet hva en feminist er lenger. Kun PR kåte små skjøger som elsker alt til venstre på plitikken. Pøh. Sånne som deg skulle man dumpa midt i et islamsk land å fått deg en reality check og se hvordan det virkelig er. Men her i Norge er du trygg, foreløpig så da er det greit å leke hønemor.

Terje Bakken

05.03.2016 kl.15:41

Ha-har de ikke stått rakrygget og spyttet de hvite ekle etniske menn til ansikt - mens de gang på gang har jublet for berikelsens menn?

"Aftenposten har gått gjennom familievold-dommer ved Oslo tingrett de siste tre årene. Blant de 89 som er dømt for vold mot barn, er det bare syv norske voldsutøvere. Nesten ni av ti gjerningsmenn- og kvinner har minoritetsbakgrunn fra Asia eller Afrika" ...

Link: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Reagerer-sterkt-pa-den-hoye-andelen-voldsutovere-med-innvandrerbakgrunn-8382232.html

Opsh! Fakta er ofte litt mer vanskelig å forholde seg til - enn det graps av føleri du søler ut vil jeg vel tro ...

Velferdsforskning (VFO): Kvinner slår oftere enn menn i parforhold. Seks prosent av mennene og fire prosent av kvinnene oppga at de var blitt fysisk angrepet av partneren.

Linkk: http://www.forskningsradet.no/prognett-vfo/Nyheter/Mildere_voldsformer_Kvinner_slr_oftere_enn_menn_i_parforhold/1224698392755

Mor slår oftere enn far

Barn opplever oftere vold fra mor enn fra far, viser en ny undersøkelse. Mors mishandling oppleves dessuten verst for barna. Link NRK: http://www.nrk.no/norge/mor-slar-oftere-enn-far-1.4142309

Kvinnevold er tabubelagt. En av fem barn har opplevd vold fra mor. Link til den eneste gang dette har vært oppe i media - ved Ramin-Osmunsen tilbake i år 2007: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/26/519278.html

Gleder meg til neste avsporing med jubel for berikelsen og - hvor feministisk og flott du er ...

Gjesp.

Jon

05.03.2016 kl.15:47

Dara: dette dreier seg ikke om menn. Det dreier seg mest om at man tildeles en ølkasse å tale fra, som man utnytter til respektløst å drite ut andre, menn eller kvinner. Når man da i tillegg ikke tåler kommentarer på dette, og reagerer med kokette reaksjoner på den ene eller andre " fillen", som man selv tøff i trynet har bragt på banen, blir det jo bare patetisk.

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.16:29

Jon: jeg har ikke blitt tildelt noe som helst. Jeg har skaffet meg den helt selv. Forskjell på å ikke tåle dine latterlige kommentarer og å ikke gidde å engasjere meg i rælet ditt.

Kristina

05.03.2016 kl.15:49

Hahaha, teksten din er flott!

Kommentarfeltet ditt derimot, eier ikke humor. Det er veldig rart at folk ikke skjønner at du tar tilbake med samme mynt - snakker til menn slik kommentaren i studvest snakker til kvinner. Men det er tydelig at mennene i dette kommentarfeltet ikke liker å bli tilsnakket slik mannen i studvest snakker til kvinner, da. Luuuurer på hvorfor?

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.16:28

Kristina: merkelig det der ja!

Kristina

05.03.2016 kl.15:54

Haha, seriøst, Jon og Terje Bakken: Dette er humor! Cheer up, liksom. Skal vi liksom ikke få lov å vitse med noenting lenger? Bare fordi dere blir fornærmet, betyr ikke det at dere har rett. La dama elske menn, kom an. Menn er nydelige. Voldsomt så politisk korrekte dere streber etter å være i dag da.

Jon

05.03.2016 kl.16:01

Opp som en ulv i strømper og høye hæler, og ned som en skinnfell sammen med de ronkeklutene hun selv brakte på banen. Joda, det er jo en viss humor i det.

Morten

05.03.2016 kl.16:09

Synes dette var hysterisk morsomt jeg...good job 😀😀

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.16:27

Morten: takktakk!

Jon

05.03.2016 kl.16:38

Sist jeg sjekket sto du uforståelig nok på forsiden i nettavisen. Om du ikke skjønte det, er det din ølkasse. Jeg blåser i hvordan du har kommet dit, men det innebærer ansvar.

Når du ikke tar det, må noen dessverre sette deg inn i det.

Du omtaler mine kommentarer som latterlige. Du må gjerne utdype for å sitere deg. Det eneste jeg kan se er latterlig så langt, er din manglende evne til ydmykhet og fortsatte nedlatende tone overfor de som tillater seg å kommenter det du kommer med.

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.16:41

Jon: sist jeg sjekket har jeg selv fortjent den plassen, den har ikke blitt tildelt meg. Snakkes. Ikke.

Jon

05.03.2016 kl.16:49

Du mener at du har fortjent den plassen. Noen har gitt deg den, og etter mitt syn er din grense for ansvar knyttet til en slik plass ikke forstått.... Av deg.

Og når du velger å være tøff i trynet så kan du legge koketteri til side og argumenter i stedet for å gjenta dine opprinnelige usakligheter som bare bekrefter mine poeng.

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.16:55

Jon: ok.

Ulrik

05.03.2016 kl.16:56

Jon: du virker å være misunnelig. Du og din manglende evne til å forstå humor på forsiden av NA. Tror ikke det.

Jon

05.03.2016 kl.17:05

Ulrik: Der tar du feil Ulrik. Jeg er misunnelig på mennesker som utretter noe. Folk som tråkker på andre fra en utlånt talerstol, er jeg slett ikke misunnelig på.

Jeg tro vi bare kan slutte at vi har forskjellig form for humor. Å strø om seg med ronkebegreper er litt primitiv prompehumor for meg. Imidlertid synes jeg det er moro at artikkelforfatteren blir forurettet når den samme retorikk rettes mot henne.. Så noe moro er det her inne.

Ulrik

05.03.2016 kl.17:21

Jon: Din manglende evne/vilje til å forstå tekst generelt er vel snarere problemet ditt. Rosenborg liker heller ikke prompe/runkehumor. Det er jo hele poenget. Les igjen. Lykke til.

Morten

05.03.2016 kl.17:25

Gjesp. Kom meg ikke gjennom mer enn halve. Scrollet videre til kommentarene men selv de skuffet på denne.

Jon

05.03.2016 kl.17:28

Takker for din innsiktsfulle veiledning. Mitt poeng knytter seg ikke til form for humor, men tonen hun legger opp til sitt innlegg. Den har du sans for, det har ikke jeg.

Hun er sikkert i stand til å forsvare seg selv, tror du ikke.

Jon

05.03.2016 kl.17:30

Kom igjen da Morten. Noe moro er det vel ? :-)

Christopher Walker

05.03.2016 kl.18:00

Fire kasser vin og en pizza? ;p

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.18:14

Christopher Walker: er det et tilbud?

dag morten nielsen

05.03.2016 kl.18:15

Høyre ekstremisten min tok ferie når jeg giftet meg,i prøvetiden også før ekteskapet.den ble ikke en gang valgflesk for noen men til hjelp i vanskelige stillinger i ekteskapet,

I ensomhet tror jeg høyre ekstremisten kan legge en demper på å ta feil parti i noe.den ekstremistiske følelsen roer ned en del av savn tanker,men man sitter igjen med en følelse av at ting virker i hvertfall,

Nytelsen er ikke total i sine politiske avgjørelser med sin høyreekstremistiske ensomme handling i horisontalen,den savner politisk samarbeid i en total berikelse av en fremmed ande i berørelse av en annen politisk varme som bare gir en stortingsfølelse i begynnelsen for så å ta en besluttning til slutt. i gode hensikter som ender opp et samarbeid av følelser som bearbeides i det rommet man er i,passer man ikke sammen blir det jo som i stortinget,man blir aldri enig i noe,valget er faktisk en realitet,velger man riktig så får man en politisk ro i livet,for så å ta fatt i det,der er utfordringen for de fleste,i livet handler det om kjærleik skjønner man,her er det altså flere landskap å ta hensyn til.

Robert Moseby

05.03.2016 kl.18:35

At du ikke blir sliten av deg selv?

Skulle jeg ofret så mye tanker på å definere kvinner som svin som du åpenbart bruker på å def menn som svin, ville jeg ikke fått gjort mye annet, og at du har fantasi er det jo ingen tvil om heller.

Kanskje gør du ikke stort annet?

Hva vet vel jeg (som bare er en gris og fryktelig enkel)?

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.18:45

Robert Moseby: hvor har jeg definert menn som svin? Hvor sier jeg at du er en gris og fryktelig enkel?

Frøydis

05.03.2016 kl.18:51

Få deg et liv, Linn Rosenborg. Eller tjener du nok på reklameinntekter til at det rettferdiggjør å dumme seg ut foran Nettavisens lesere?

Mulig at medlemmer av "Tjen Folket", Rødt, SV og Miljøpartiet De Grønne har samme synspunkter som deg. Men husk at dette kun er en marginal andel av Norges befolkning. Folk flest må jo tro at du er fullstendig blåst i hodet.

Dette er ikke basert på det siste innlegget alene (selv om det også bare er vås), men på det du har skrevet over tid.

Du kan alltids si at det er mitt eget valg å bruke tid på å lese alt vrøvelet ditt. Det er sant nok. Men jeg trykker nå meg en gang inn på diverse blogger med jevne mellomrom og jeg må si at denne bloggen er den dårligste jeg har lest. Til og med diverse rosablogger som handler om sminke, fjortismoter og botoxoperasjoner er jo bedre. Skulle tro at du var medlem av virkelighetsfjerne organisasjoner som Kvinnegruppa Ottar og AKP-ml!

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.18:55

Frøydis: ja, det er jeg som dummer meg ut her. Haha!!

Høyre ekstremisten

05.03.2016 kl.19:25

Du later som du er sofistikert smart, du la opp en sammenligning mellom men og kvinner. Om hvem som tjener mest er mannen. det du glemte å gjøre var å ta yrke for yrke. timer for timer. også skriker du urettferdig likestilling skal vi ha.Du får meg til å le. patetisk er du jukser med statestikk. er henger du ut en annen blogger fordi du ikke tåler andre menn som ikke har ditt syn. Gift er det man kaller sånne som deg.Du snakker om likestilling prøv å sett deg inn å se hvordan det er å være mann. Kvinner skriker å skriker kaller seg for femister men veit faen ikke hva begrepet er.

Hans Olav

05.03.2016 kl.19:36

Helt enig med Frøydis.Selv har jeg reist endel år og ikke fått med meg så mye om hva som skjer i Norge. Prøver å ta noe igjen ved å hoppe litt i det store nettet,og lese,oppfatte.Aner ikke hvem denna "dama" som skriver her er eller står for,men stakkars,stakkars oppvoksende slekt som faktisk må forholde seg til at sånne som hu degenerer samfunnet,Mor Norge. Sludder og usammenhengende vrøvl fra ende til annen,mistenker sterkt at denna "dama" misbruker sterke narkotiske stoffer, For ei dynge hu virker væra.

mæd bro da

05.03.2016 kl.19:43

Folk har for mye tid når de kan sitte å sutre over angrep på kjønn. Har blitt vanskelig å leve gitt. Dette er faen meg arven vi etterlater oss.

Robert Moseby

05.03.2016 kl.19:53

Du er så drøy at du ikke ser din egen usunne holdning til menn.

Takk og lov finnes det alternativer for oss menn, der kvinner er både stolte av seg selv og av sine menn.

Ulrik

05.03.2016 kl.20:15

Jon: så alt du ville si var at du ikke likte tonen i humorinnlegget hennes? Voldsomt omstendelig måte å gjøre det på.

Jon

05.03.2016 kl.20:33

Tro det eller ei.

Denne damen elsker ikke menn, men seg selv. Snakk om navlebeskuer.

Søtt at en feminist lar seg forsvare av en kjekkas som deg. Ridder i blank rustning:-)

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.20:42

Jon: jeg tror du elsker meg litt også. Vet du hvor mange kommentarer du har kommet med bare på denne siden? Fjorten stykker. Det er mange kommentarer til en du syns så lite om. Litt søtt egentlig.

Jon

05.03.2016 kl.20:51

Det skal du ha. Du engasjerer. Hadde vært mer sjarmert om du viste litt mer ydmykhet, men en feminist må vel holde maska.

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.20:55

Jon: i fullt alvor. Hadde du formulert deg annerledes hadde jeg møtt deg annerledes. Men du! Følg meg på fb så tar vi disk der.

Hipp hurra

05.03.2016 kl.21:02

- Jentene turte ikke gå hjem fra skolen. De var redde for å bli omringet av grupper. Jentene på 13, 14 og 15 år har fortalt foreldrene sine om kniping og beføling fra guttene. Min datter og to andre jenter ble låst inne på et rom på ungdomsklubben. Mange fryktet for døtrene sine. Sånn kan vi ikke ha det. Mange av guttene er veldig kjekke, men vi må få kontroll på situasjonen, sier hun.I løpet av de 15 åra med asylanter spredd omkring med ansvar for egne hus, har det vært lite snakk om dem som har kommet til øykommunen.

Men Ulsteinvik har fått oppleve presset av de 31 145 asylsøkerne som kom til landet i fjor. Selv om det bare ble opprettet 60 nye ordinære mottaksplasser, har etableringen av et mottak for 30 enslige mindreårige rørt ved noe. Ungguttene, de fleste afghanske, én pakistansk og noen eritreere, kom til Ulsteinvik i høst og har fått undervisning på ungdomsskolen der de aller fleste av dem er yngre enn dem.

http://www.dagbladet.no/spesial/syria/sak/norge/

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.21:05

Hipp hurra: hva har det dette med innlegget å gjøre?

Jon

05.03.2016 kl.21:04

Ok. Hadde du formulert deg mindre provoserende og mindre nedsettende innledningsvis hadde jeg sikkert ikke blitt så engasjert. Du er sikkert en hyggelig person.

Og til det opprinnelige bildet... Det var ganske sexy :-)

Linn W. Rosenborg

05.03.2016 kl.21:24

Jon: <3

Anna

05.03.2016 kl.22:12

Linn + Jon = sant. Get a room!

Hipp Hurra

05.03.2016 kl.22:32

Linn: Jo, dersom du kan kjøpe noen runkekluter til disse afghanerene så unngår vi kanskje at de går rundt og kniper, beføler og voldtar jenter i 13-14 årsalderen?

Daniel

06.03.2016 kl.00:16

Herre min hatt. Når man ser hva en representant for kvinner klarer å lire av seg i denne kommentaren er det sannelig ikke rart at det er de menn som blir homofil eller ender opp å runke

For å si det enkelt, hvis en, ja det vil vel i beste fall være såkalt kvinne som hadde formidlet tilsvarende som kom frem i denne kommentaren så er det nærliggende å hevde at jeg ikke ville fått den opp om regionens største kran hadde vært tilgjengelig.

Men i den forbindelse er det viktig å huske at slike som Rosenborg ikke tilhører kvinner flest. Det er nesten slik at uttrykket "damefotball- ikke er det fotball og ikke er det damer" som gjelder

De aller fleste kvinner der ute er normalt oppegående kvinner og ikke slike hardcore ideologiske aktivister som Rosenborg

Ingrid Bjørnstad

06.03.2016 kl.00:49

Terje Bakken: Linn Rosenborg hyller ikke en bestemt gruppe menn men alle menn, dette gjør hun ved å fremstille dem som sexobjekter. dette er det samme som Max Årstad gjør med kvinner. du bør også endre dine holdninger hvis du tror at kun utenlandske kvinner blir utsatt for partnervold og drap dette gjelder også utenlandske menn. etnisk norske menn og kvinner blir også utsatt for partnervold og drap. flott at du kjemper mot partnervold men da må du kjempe for alle som blir utsatt for det ikke bare kvinner med utenlandsk bakgrunn men også homofile menn med utenlandsk opprinnelse

"Rasisten"

06.03.2016 kl.01:52

Er Linn Rosenborg blitt hjernevasket av Blitz, Rødt og andre Pol Pot-tilbedere?

Heldigvis er mindre enn 1% av Norges befolkning like fanatisk som henne.

OJ

06.03.2016 kl.06:20

1. Mann skriver sarkastisk innlegg.

2. Kvinne skriver sarkastisk svar til nevnte innlegg.

Jeg ser virkelig ikke problemet her. Hvis dere fant noe støtende i hennes svar så voks opp og ta det på skuldra i stedet for å sutre i kommentarfeltet. Man skal også være forsiktig med lese mellom linjene på hva andre har skrevet, og grunnen blir demonstrert til fulle her. Ingen kjenner intensjonene bak det som blir skrevet bedre enn den som skrev det selv, å påstå noe annet blir bare barnslig.

Forøvrig, jeg likte dette innlegget. Hans innlegg derimot var noe forbanna møl, selv fra et humorperspektiv. Og det er min *personlige mening*, ikke et forsøk på å finne en universal definisjon på hva humor er, som noen folk over meg tydeligvis ville tolket det som...

06.03.2016 kl.09:21

Både innleggene til denne mannen og Linn Rosenborg var like dårlige.

At begge blir slaktet er et bra bevis på at vi lever i et likestilt land :-)

Linn W. Rosenborg

06.03.2016 kl.10:45

Anonym: blir han slaktet? Mitt innlegg er et svar på hans. Interessant at du mener vi blir slaktet i like stor grad. Hvor mange kommentarene har han fått? 8 eller noe?

Tollak

06.03.2016 kl.09:23

Morsomt og skarpt blogginnlegg :-) Men etter å ha lest igjennom kommentarfeltet ser jeg for første gang dennne ubegripelige motstanden mot kvinnelige meningsbærere. Blir litt satt ut, men fortsett å skrive til glede for oss andre.

Oppgitt

06.03.2016 kl.09:47

Jeg forstår virkelig ikke hva som foregår i kommentarfeltet her. Dere bruker jaggu mye tid og energi på å definere hverandre etter kjønn. Er forøvrig veldig enig med OJ og synes ikke man skal lese for mye mellom linjene på noe noen man ikke kjenner har skrevet. Hva med å kun lese ordene, det er et humoristisk (forsiktig i mine øyne) motsvar på en annen bloggers innlegg. Hva hun synes er humor eller ikke er hennes sak. Hvordan er dette innlegget noe verre enn det opprinnelige innlegget som dette er et motsvar til? Og når ble det feministisk å påpeke at det ene eller det andre kjønnet ikke er en mastruberingserstatning for det andre? Jeg tviler på at mennene eller kvinnene her i kommentarfeltet kan 'representere' sitt kjønn, vi er faktisk forskjellige alle sammen.

Fresh

06.03.2016 kl.10:39

Åpent mannehat i media, herlig, nå er det sikkert snart like uglesett å være mann som det er å røyke.

Linn W. Rosenborg

06.03.2016 kl.13:51

Fresh: du skal ha rimelig god fantasi for å finne mannehat på min blogg. God jakt.

solveig

06.03.2016 kl.11:45

menn blir plutselig så sensitive når det er de som blir latterliggjort. prøver så hardt å beholde "maskuliniteten" (som de for ofte gjør ved å objektivisere kvinner), men så snart littegrann kritikk og humor kommer fram i bildet, faller de sammen. jeg lo, jeg. veldig sant og artig innlegg.

Linn W. Rosenborg

06.03.2016 kl.13:51

solveig: ja, det er festlig eller hva?

Katarina

06.03.2016 kl.14:31

Fornøyelig lesning, Linn W. Rosenborg! Men svært så sure og gretne menn du får besøk av i kommentarfeltet! Godt at du svarer kjekt og freidig, det er forfriskende og morsomt!

Linn W. Rosenborg

06.03.2016 kl.14:45

Katarina: takktakk!!

hehe

06.03.2016 kl.20:32

Er nok noe mellom "Jon" og "Rosenborg".. har lest det mellom linjene lenge.. "Hadde vi møttes i en annen setting kunne vi sikkert blitt gode venner" "egentlig er vi nok enige" "egentlig er du ganske sexy på bildet ;-) "-opplegg. jaja..

hehehe

06.03.2016 kl.22:35

-pass på.løssluppen livsstil fører ofte med seg ekle sjukiser i fitta.

hanne

08.03.2016 kl.14:18

Daniel: Gratulerer med å kun komme med pur sexistisk og homofob "kritikk" uten et et eneste saklig argument!

Skriv en ny kommentar

hits