Rødstrømpe-dialogene

I går skrev jeg litt om seksuell trakassering og diskriminering på tvers av etnisitet. Jeg kom i etterkant inn i en diskusjon med et par venninner som ble opptatt av å fortelle om hendelser de har hatt med norske gutter, og da gjerne i jobbsammenheng. Dette med kvinnesyn er et stort tema, og jeg vil fremover forsøke å belyse forskjellige sider ved fenomenet. 

Hva er det egentlig med at kvinner enten skal være hore eller Madonna, og at det å høre ei jente bli kalt "hore" er noe man enkelt og greit bare må finne seg i? I raushetens tid skal jeg i dette innlegget ikke skrive så mye selv, men snarere dele et lite knippe samtaler med dere. Noen selvopplevde og noen gjenfortalt fra venner og venninner. Det de har til felles er at disse samtalene har vært med norske menn (eller gutter får vi vel si med tanke på det mentale modenhetsnivået de fremviser) i 20-30-årene.

Jeg overhørte kollegene mine kalle en jente hore og måtte jo spørre hva de mente. Samtalen gikk noe som det her:

-Tar hun betalt for sex?

-Nei

-Ånei. Hva er det da som gjør at dere kaller henne hore?

-Hun har ligget med hundrevis av menn!

-Ja, har hun ligget med deg?

-Ja.

-Javel. Så du ser på deg selv som en horekunde du altså? Det er jo en del værre og dessuten forbudt ved norsk lov.

-Eh

-Ikke det nei, men da er hun vel heller ingen hore?

I lunsjen i dag fortalte noen glupinger den gamle vitsen om alle damer er enten horer eller dumme, for hvis du får tilbud om en milliard for ett ligg er du dum hvis du sier nei men hore hvis du sier ja. Jeg klarte ikke å dy meg:

-OK, men gjelder ikke det alle? Altså menn også?

-Hø, hva mener du?

-Hadde du sagt nei til en milliard? Nei? Så du hadde altså bare dratt bed buksa og bøyd deg frem? Ok. Da er vel du en liten hore du også?

En kamerat forteller at han jobber i et mannsdomiert arbeidsmiljø, og at damepraten der i hovedsak går på om dama er pulbar eller ikke.

På et utested på Solli Plass står to gutter og diskuterer, og de har konkludert med at "pene jenter knuller ikke". 

-Unnskyld meg gutter, men er dere helt på bærtur? Hva mener dere med at pene jenter ikke knuller? Blir de mindre pene hvis de knuller eller knuller de ikke i det hele tatt?

-Jenter som knuller (uten at de kunne forklare hva som ligger i å "knulle", og hva som skiller dette fra å ligge, pule, elske, ha sex eller samleie) er drømme-damer, men ikke kjæreste-damer. Kjæreste-damer er ikke løse!

-Dere er jo helt skada. Takk for meg.

En annen samtale forløp som følger:

 -Så hun er hore fordi hun har ligget med mange?

-Ja?!

-Hvor mange har du ligget med da? Det blir ikke det samme? Hvorfor ikke?

(dette har de selvsagt aldri noe godt svar på)

Sier vi imot blir vi gjerne møtt med latter og det velbrukte og gyldige argumentet om at vi er rødstrømper. De syns selv de er hysterisk festlige, men jeg håper innerst inne at de en dag lærer noe av å bli motsagt.

Samtaler som dette har venninnene mine og jeg hatt og hørt utallige ganger. Det er søren meg helt utrolig hvor mange som slenger ut ord som hore i hytt og pine. Jeg prøver å ta det som en personlig fornærmelse hver gang jeg hører noen snakke nedsettende om jenter. Det burde alle gjøre.

Er du med på å ta avstand fra seksuell trakassering, diskriminering, overgrep og rass-oppførsel i alle farger og fasonger? 

Vil du lese mer av meg? Følg meg på Facebook for å få innlegg rett inn i feeden.

Vil du se hverdagsglimt er det kjempelurt å følge meg på Instagram!

Foto: Yayimages.com

 
 

70 kommentarer

Eva Mortensen

15.01.2016 kl.19:18

No heng antageligvis æ på andre plassa enn du, men i min verden må menn også finne sæ i å bli kalt hore, kjerring eller andre ord som e en negativ karaktiristikka vanlig vis brukt på ho kjønn. Å folk som driv og kalle andre for hore e jo ei skikkelig kjærringe uansett kjønn. Det e bare å bite det i sæ gutta dokker kan ikke kalle noen for en eller anna ting uten å få det slængt tilbake i tryne!

Eva fra prosjektavslappet.blogg.no

Stian

15.01.2016 kl.19:23

Du har ikke så mye innsikt i dette, ennå en rosa blogg som må blokkeres

Geriatriks

15.01.2016 kl.19:29

*enda

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.19:29

Stian: Jøss. Vennligst utdyp? Anbefaler deg forøvrig å sette deg inn i hva en rosablogg (som skrives i ett ord) er, og hva som gjør at min blogg skiller seg fra rosablogger. Ha en fin kveld :)

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.19:30

Geriatriks: <3

Grøten

15.01.2016 kl.19:30

Det er sikkert noen nordmenn som har et slikt uheldig kvinnesyn som dette, men jeg tror de er i kraftig mindretall!

Derimot er dette et helt vanlig syn blant arabiske menn.

"For denne type menn er det helt i orden å ha sex med mange kvinner, men den de skal gifte seg med, må være jomfru. Kvinner deles opp i enten luddere eller Madonnaer. Denne type menn behandler kvinner som en buffé, men hvis man så mye som ser på deres egen datter, kone eller søster, så bryter helvete løs."

http://www.nettavisen.no/nyheter/dansk-politiker---arabiske-menn-har-et-forvridd-forhold-til-kvinner-og-sex/3423178327.html?google_editors_picks=true

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.19:32

Grøten: Hei! Du har rett i at kvinnesyn i stor grad er kulturelt betinget, men å tro at norske menn er noen uskyldige engler er i beste fall naivt. Jeg har forøvrig lest artikkelen du linker til, og bruker den som en av flere saker i innlegg om akkurat dette: kulturelt betinget kvinnesyn. Følg gjerne fb-siden min for innlegg rett inn i feeden. Ha en fin kveld videre.

15.01.2016 kl.19:37

Stønn.

Lage anekdoter, og trekke generelle konklusjoner og allmenne sannheter ut fra navlen.

Velkommen til diskusjon 2016.

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.19:42

Anonym: Stønn. Lese noe man misliker og gidde å kommentere bare for å fortelle at man misliker. Velkommen til diskusjon i 2016.

En ekkel mann

15.01.2016 kl.19:45

Ser ditt tilsvar til grøten er beskrevet sånn her: "Hei! Du har rett i at kvinnesyn i stor grad er kulturelt betinget, men å tro at norske menn er noen uskyldige engler er i beste fall naivt" ... Frøken Rosenborg - som i tid og utide har skreket til orde for mest mulig innvandring. Så, om det da er slik du selv må medgi - hvorfor er det da ikke slik at du løper etter de menn som burde forandres og forvandles?

Har de ellers glemt den føring av lære som er lagt for etniske norske menn de siste 20 årene? Men - hvordan i alle dager kunne jeg tenke og tro at de vil i det hele tatt våge å ta oppgjør med de nye langt mer vanskelige horder av menn - disse som lever etter skrift om at kvinner kommer sist samme hva. Unnskylde, unnskylde - det er hva du og dine medsøstre bedriver ...

Gleder meg forøvrig til feministene skal ta for seg hvem som slår mest i et forhold. Er det menn eller kvinner? Gleder meg til dere feminister skal ta for seg hvem som slår barna flest og mest ganger - er det menn eller kvinner? La meg svare før du igjen prøver å unnskylde og feie unna teppet: Det er dere uskyldige kvinner det.

Anne

15.01.2016 kl.19:49

Eva Mortensen da. Har du ikke reflektert over hva som gjør kjærring til er ett skjellsord og en negativ karakteristikk? Det må gutta bare finne seg i? OK. Jeg finner meg ikke i det. Synes nå vi skal holde oss for gode til å kalle både menn og kvinner for horer.

En ekkel mann

15.01.2016 kl.19:56

Anne: Jeg håper at du flytter litt nordover til vårt land - så, kan du gå med knyttet neve og PK holding til alle som bruker order kjærring. Videre - det blir spenstig og fint den dagen kvinner kan slutte å bruke nedsettende ord, da spesielt utstående deler hentet fra en mannekropp. Svaret er forøvrig ikke ører.

Ps: Hvem er det som bruker ordet hore som oftest og mest? Så langt - har jeg stort sett hørt bruken av det ordet fra oversminket jenter og gjenger med mennesker som frøken Rosenborg vil ha flest mest av inn til vårt land av. Lykke til med å prøve å stoppe deres mentalitet. Også sikkert derfor denne blogger styrer lett unna, og - prøver atter en gang å vende lys og lykter mot etniske norske menn ...

hivihau

15.01.2016 kl.20:25

Hore er en "hedersbetegnelse". DVS. de som bruker det uttrykket mener en av to: Brukes ofte om ei som har ligget med flere, bare ikke med meg. Evt. blant jenter, hun som har draget/ penest/ mest interessant. Ikke noe å analysere opp og i mente.

Alex

15.01.2016 kl.20:27

Jeg beklager på vegne av alle menn som faktisk respekterer kvinner. Helt sinnsykt.

Ralfsen

15.01.2016 kl.20:39

Det er så enkelt at hvis man opplever sånt i sin omgangskrets, så bytt omgangskrets. Dette er ikke vanlig i det hele tatt, og det er mer en nok folk å ta av som er i stand til å oppføre seg. Folk som snakker sånn er enten 14 år gammel, eller mindre begavet. Velg bedre folk å omgås. Trives man blant sånne folk, så får man ta det som følger med på kjøpet.

jeff

15.01.2016 kl.20:41

Naturen styrer dette. Kvinner som har ligget med mange menn har mye større risiko for å utvikle underlivskreft. Hvem vil ha en mor til sine barn man risikerer å miste?

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.20:53

Ralfsen: jeg tror dessverre dette er mer vanlig enn mange tror. Og man kan ikke alltid velge sine kolleger :)

Stian

15.01.2016 kl.20:53

At denne "rosabloggen" nå er på toppen er helt utrolig dårlig. Ikke vet du hva du snakker om, du tar bare for deg kvinner ikke menn så er du en vits.

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.20:55

jeff: tenker du på HPV? Anbefaler deg å oppdatere deg. Dette er det også mange menn som har, smittes via slimhinne og ikke nødvendigvis samleie. Se f.eks Kreftforeningen for info. "HPV-infeksjon kan også øke risikoen for andre former for kreft hos både kvinner og menn." https://kreftforeningen.no/forebygging/andre-mulige-risikofaktorer/hpv-og-kreft/

Alf Gunnar Rugtveit

15.01.2016 kl.20:58

Art er noen tiår forsinka, dette er bare gammelt oppgulp

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.20:58

Stian: hva mener du med at jeg ikke vet hva jeg snakker om i dette innlegget?

En vanlig definisjon av rosablogg er "En jente i relativt ung alder som bruker bloggen sin til å fortelle verden hva hun har på seg, hva slags sminke hun foretrekker samt hvor kjedelig skolen er." Lykke til med å finne et eneste ord i min blogg som faller innunder kategorien rosablogg. Kilde: http://forskning.no/media-internett-kjonn-og-samfunn/2014/01/bloggende-jenter-stigmatiseres-av-ordet-rosablogg

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.20:59

Alf Gunnar Rugtveit: hva mener du?

ottar

15.01.2016 kl.21:16

Hei Linn,

interessant artikkel. Hvorfor tror du jenter er veldig raske med å kalle andre jenter for "hore"? Spesielt gjelder det hvis de ser at en annen jente har gjort noen "triks" som fører til at de får økt oppmerksomhet fra menn.

Hvorfor tror du det skjer?

Jon

15.01.2016 kl.21:16

Sammenligningen du gjør er etter min mening lite gjennomtenkt.

Jentene behøver ikke å gjøre noe som helst for å få med noen hjem, der gutta faktisk må "jobbe". Dette er grunnen til at det blir betegnet som en "ferdighet" å ligge med flest mulig som gutt.

Jeg støtter overhodet ikke ONS selv, og mener at man ikke bør ha seg med alle og enhver. Likevel føler jeg viktigheten av å fremme forskjellen mellom kjønnene i denne sammenhengen.

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.21:17

ottar: godt spørsmål! Har lurt på det samme selv. Jenter kan være utrolig jævlige mot hverandre.

ottar

15.01.2016 kl.21:21

Linn: mitt poeng er vel noe sånt at det er ikke en guttegreie å kalle jenter som ligger med mange for horer. Og jeg føler vel at du påstår det indirekte med bloggposten din. Dette er jo noe både jenter og gutter gjør.

Det samme gjelder motsatt, det er ikke bare gutter som ser opp til andre gutter som ligger mange, jenter synes jo også de er de kuleste. Det er jo litt derfor de har ligget med så mange.

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.21:27

ottar: jeg påstår det ikke indirekte. Jeg påstår direkte at enkelte (mange?) gutter omtaler jenter på denne måten uten å innse at det er langt utenfor hva som er ok. Og det er vel en viss forskjell mellom å komme med indirekte påstander og å vise til konkrete eksempler.

Steffi

15.01.2016 kl.21:30

Virkelig imponerende, har du kommet opp med dette helt alene?

:)

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.21:33

Steffi: flink, eller hva?

ottar

15.01.2016 kl.21:33

Linn: Du vil aldri komme dypere inn i problemstillingen om du ikke innser at et viktig element er hvordan jenter forholder seg i praksis - og ikke bare i teorien.

Det er vel og bra med slike bloggposter, men i praksis er det denne oppførselen som lønner seg med hensyn til kvinnelig oppmerksomhet. Og det er derfor du observerer den.

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.21:36

ottar: det er jeg ikke enig i. Mulig det stemmer i enkelte kretser, men jeg kjenner ingen som mener at slik oppførsel lønner seg.

ottar

15.01.2016 kl.21:38

Linn: Hvorfor tror du da at du ser så mye av den oppførselen?

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.21:42

ottar: jeg har ikke noe godt svart til deg på det. Mistenker ignoranse og at de som snakker sånn ikke tenker over det. Har du, eller noen andre menn, andre forslag enn det du kom med? Jeg lover å lytte.

Håvard

15.01.2016 kl.21:44

Du sier du vil belyse flere sider fremover, og her belyses vel den typiske "mannsgrisen." De er det mange av, der er jeg helt enig med deg. Jeg kommer heller aldri til å forsvare denne typen ordbruk og nedsettende kommentarer om noen. Derfor mener jeg at du som er i posisjon og har ønske om å belyse dette med diskriminering, også i samme slengen kunne tatt for deg alle jenter som løper rundt og kaller mannfolk for rundbrennere og players. Jeg har nemlig overhørt den versjonen av samtalen du beskriver ved kaffeautomaten der jeg jobber. Tanken bak de skjellsordene er mer eller mindre akkurat den samme, dog kamuflert i en vesentlig mer høflig tone. Holdningene er de samme, menn uttrykker det på en sterkere og styggere måte. Jenter synes heller ikke gutter med 100 seksualpartnere er kjærestemateriale, eller tar jeg feil? Helt greit første kapittel, og et veldig fortjent arsenal du fyrer av i retning mitt kjønn! Jeg håper bare du følger opp med skyts rettet mot ditt eget, ellers kommer du selv til å fremstå naiv og trangsynt. Stå på videre!

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.21:49

Håvard: jeg lover å følge opp! Er det din mailadresse du har signet med? Tar gjerne imot konkrete eksempler om du har?! Tusen takk for kommentaren!

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.21:56

Håvard: ..har forresten såvidt touchet borti dette med kjønnsroller på sjekkearenaen her: http://linnrosenborg.blogg.no/1438722326_sjekking_kjnnsroller_.html

Fotsatt Mann

15.01.2016 kl.22:07

Fantastisk samling av anektdoter og gratulerer med å ha blåst opp et irritasjonsmoment og kuriositeter til å være et stort og alvorlig samfunnsproblem.

De aller fleste uttrykker seg ikke sånn, med mindre du har en veldig spesiell omgangskrets. Noen uttrykker seg sånn for å tøffe seg for andre uten å mene noe stort med det. Dumt, men neppe veldig skadelig. Du kan sikkert treffe noen få som mener det helt oppriktig (svært uvanlig innenfor vestlig kultur), på samme måte som du kan finne jenter som sier eller mener minst like nedsettende ting den andre veien.

Jeg spør meg selv hvorfor du ønsker å gjøre noe som går på dårlige eller umodne holdninger generelt til å være kjønnsrelatert?

Voksne mennesker klarer stort sett å heve seg over sånt med mindre man har alvorlige mindreverdighetskomplekser på egne eller andres vegne. Sosial seleksjon sørger stort sett for at slike holdninger forblir marginale eller innenfor gitte miljøer og som innehaver av fri vilje kan du bare la være å ha noe med de å gjøre.

Frode

15.01.2016 kl.22:10

Hvis man er noen timer på nett i dag og leser nettaviser blir det svært mye kvinnfolkstoff. Hundrevis av kvinnfolk med skjørtene oppunder armhulen. Så oversminket og dæsjet at de kunne jobbet på et teater. Språket er tusen ganger styggere enn de gamle sjøfolkene for 50 år siden. Ungjenter som trakkaserer hverandre gjennom hele oppveksten og som tvinger hverandre til tyverier, sex,rus osv. Det er denne gjengen som kommer inn i arbeidslivet og bøller seg fram både i politikken og i det øvrige arbeidsliv. De vrikker på ræven på høye heler både overfor sjefene, overfor sine medkvinner og ikke minst sine ektefeller. De er like sminket mellom ørene som i det daglige. De spiller roller. Ikke alltid de vet det men de spiller roller døgnet rundt overfor alle de omgir seg med. Og de er enkel å gjennomskue når man følger med. Og mange av dem er vakre. Så vakre at vi stupide mannfolk faller som fluer. Det vet de og det utnytter de. Nå har de holdt på så lenge i dette skuespillet at det er på tide vi mannfolk tar et oppgjør. Jeg kjenner ikke et stykk mannfolk som har klart å få seg bedre stilling pga sminke, smisking,løgner, høye heler, vrikking på ræven. Men mange kvinner kjenner seg igjen i denne fremstillingen. Dette er ikke prostituerte kvinner som selger musen sin for 1500 kroner i en sentrumsgate. De er så kyniske at de ikke kan sammenlignes med en ærlig prostituert kvinne so horer seg for penger. I Norge bor det mange fantastiske norske kvinner som lever av prostitusjon. Mange av nevnte gruppe horer seg ikke frem i livet som mange norske kvinner gjør i dag. Det nye horebegrepet handler nemlig ikke om prostitusjon, sex eller lignende. Det handler om forfalsking, fusking,løgner, bedrageri og selvsagt mobbing. Unge kvinner mobber hverandre til opphold på psykriatisk sykehus. De mobber hverandre til selvmord. De kriger mot hverandre med grusomme psykiske våpen. Når en kvinne kaller en annen kvinne for HORE vet hele gjengen at dette er det giftigste stikket de kan komme med. Mannfolk har siden tidenes morgen ertet hverandre for homo. I dag er dette ikke lenger noe giftig ord. Og det har aldri noen gang vært i nærheten av så giftige stikkpiller som kvinnfolk har overfor hverandre.

I nesten hver eneste familie kjenner kvinnfolkene til ekstrem konkuranse, ryktespredning og psykisk krigføring. Det er mellom søsken, mellom svigerinner, mellom svigermor og svigerdatter. Dette er en verden vi mannfolk lever i men som vi ikke ser tydelig før man har vært der ihvertfall noen tiår. Da oppdager man at vi mannfolk er allrighte dyr. Vi er ikke så grusomme som kvinner kan være.

Og vi mannfolk kaller ikke hverandre for horer heller. Men det hender det blir en vits eller to og det er ikke noe vondt i det. Vondheten i slike vitser kom når de sladrende kvinnfolkene lytter på sine kollegers interne vitser. Dette er kanskje noe kjekke kolleger som ikke har en annen måte å få ut litt frustrasjon i hverdage på. Kanskje han har vært i en rettsak med sine kvinnelige søsken i arveoppgjør, to skilsmisseoppgjør som førte til at han mistet alt han hadde med seg inn i ekteskapet, og at han er anmeldt for voldtekt av en kvinne som skulle ha ham på rygg dagen før. Ja husk en ting dere kvinner som bruker hore begrepet mot hverandre. Dere vet internt at dere kanskje fortjener dette ordet siden dere har mange tiårs erfaring med å krige mot hverandre. Men vi mannfolk bruker lite horebegrepet på en dame. Men den dagen man oppdager at kjærringen har vært en stor flørtis med alle andre mannfolk, kolleger,småpult seg gjennom livet og vært en teatersminket bedragersk kvinne ja da hender det en sjelden gang at en gentlemann etter noe pils en fredag kaller exen for en jævlig hore. Men han sammenligner henne ikke med en prostiturert. En slik sammenligning er svært urettferdig mot de prostituerte.

Når man ser i dag på unge kvinners villhet er de ikke værre en de var siden tidenes morgen. Født som seksuelle dyr og puler seg gjennom ungdommen. Man angrer aldri på slikt. Dere jenter må slutte å mobbe hverandre til døde.

Chris

15.01.2016 kl.22:14

Cry more, din bitre hater. Jeg er fullstendig enig i at det er uhørt å kalle jenter horer, selv så priser jeg jenter for å være seksuelt frigjorte og mener at alle mennesker skal kunne foreta seg hva enn de vil uten å dømmes.

Men du er så blind i det barnslige mannehatet ditt at du ikke ser hva dette fenomenet virkelig er; bare en gjeng smågutter som sitter i sandkassen sin og slenger rundt seg med infantile og upassende ord som "hore" fordi de selv er usikre. Det er på tide at du vokser opp, legger bort stridssøksa og hever deg over barnehageoppførsel istedet for å delta så inderlig, så skal du se at ting sikkert ordner seg.

Noe å tenke på vil være alt dere jenteunger slenger rundt dere om menn over lave sko som "ekkel, creepy, taper, player" og andre stigmatiserende og sementerende fraser, som er like sårende.

Du er så ufattelig barnslig, blind og hyklersk, og det er så gjennomgående tydelig at du fører en form for vendetta. Greit, en mann har åpenbart såret deg på et tidspunkt ( og du hadde sikkert iiiingen skyld i situasjonen ), men get over it, 'kay?

Håvard

15.01.2016 kl.22:15

Ja det er min mailadresse, kan godt komme med et par konkrete eksempler om du skulle ha noe nytte av det.

Pussig du skulle poste link til det innlegget, da jeg nettopp har vært inne og lest det og. Jeg ble nysgjerrig på om du var ensidig, eller om du faktisk tok for deg likestilling fra flere ståsted. Jeg har nemlig opplevd meninger fra mange om mangt, med folk som kun vil fremme en side av en sak(av begge kjønn.) Uansett, det innlegget bekrefter bare tydelig at du har hodet på rett plass og har mye av de samme refleksjonene jeg selv har rundt retningen vårt samfunn bør ta. Men nok om det her, hiver heller inn en kommentar på den tråden om den saken.

Forøvrig kudos til deg som har skapt en blogg hvor jeg har lest mer enn ett helt innlegg.

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.22:18

Håvard: veldig gjerne - jeg sender deg en epost i morgen. Takk igjen!

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.22:20

Håvard: og du! Følg Facebook-siden for å få innlegg rett i feeden! https://www.facebook.com/mittkommentarfelt/

Chris

15.01.2016 kl.22:22

Fortsatt Mann og Frode; Amen, brothers!

DuMåTenke

15.01.2016 kl.22:26

Prøv å ta to steg tilbake og tenk på hva du reagerer på nå. Kvinner er kvinners verste fiende. Ja, det er idiotiske menn som kaller kvinner horer. Men kan du prøve å tenke på oppveksten din, for om du ikke opplevde det direkte, så har du 100% sikkert sett det i praksis i løpet av dine år her på jorden. Jenter som kaller andre jenter horer for å holde andre jenter nede eller "løfte" seg selv opp blant den lokale jentegjengen.

Håper du tenker deg litt om og skjønner at dette ikke er et "manneproblem" alene, men et generelt problem.

Ikke vær akkurat det du hater, en sexist..

https://www.youtube.com/watch?v=1oqyrflOQFc

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.22:29

DuMåTenke: hei! Se gjerne kommentarene mellom Håvard og meg. Vi diskuterer akkurat det du nevner :) Følg med på https://www.facebook.com/mittkommentarfelt/ for flere vinklinger av denne debatten. Ha en god kveld :)

Marcel

15.01.2016 kl.23:38

Her har du virkelig gjort en god, gravende undersøkelse som tydelig eksemplifiserer holdningen til norske menn. Må også si bravo, maken som du satt de guttene i eksemplene på plass!

Utvalgsstørrelse er tydeligvis ikke et kjent begrep for deg. Uttrykket betyr at man må ha et visst antall resultater, hvertfall før man kan dra en konklusjon. Jeg tok meg friheten å forklare det for deg ;). At du har møtt noen tøffe gutter ute på Sollie plass som har snakket stygt, gir deg ikke noe annen informasjon enn at de snakker stygt. Er du noe mindre dømmende enn disse mennene du har møtt, du som "vet" at en stor del av menn(eller etter modningsnivået å dømme, gutter) omtaler jenter som horer? Du må forstå det, kjære Linn som ønsker en sterk og tøff "manne-mann" som kan bære deg over dørterskelen, fordommer går begge veier. Ditt krakilske innlegg har ingen effekt på det du prøver å oppnå, men du får sannelig vist hvor tøff du er!

Faktum er at veldig mange jenter (eller skal jeg si damer) i dag har en meget avslappet forhold til seksuelle forhold. Når de i tillegg, i flesteparten av tilfellene, står som sjef, konge og diktator i seksuelle forhold til menn, da hviler byrden av selektivitet hos kvinnen. Opptrer de promiskuøst, en opptreden de i mye større grad enn menn styrer over selv, så vil det kunne bli latterliggjort ved at det minner mye om et eldgammelt yrke. Grunnen til at det kan bli oppfattet som positivt eller tøft at en mann har mange sex-partnere kontra en kvinne, er naturlig. En mann som erobrer mange kvinner krever vidd, sjarme og utseende. En jente som blir erobret (hehe, så du hva jeg gjorde der, frøken.Rosenborg :)) av mange krever en ting, et semi-velfungerende underliv.

Kjetil

15.01.2016 kl.23:42

Enda en blogg om hvor fæle norske menn er, samtidig som du i blogg etter blogg forteller om hvor mye du ønsker å importere flest mulig muslimske menn til Norge. Du er en typisk sosialistfeminist.

Vet du egentlig hvor mange prosent av norske menn som er kriminelle i forhold til muslimske menn? Vet du hvor mange norske menn som slår kvinner i forhold til muslimske menn?

Vet du hvor mange norske menn som voldtar kvinner i forhold til muslimske menn? Vet du hvor ofte norske menn dreper kvinner i forhold til muslimske menn?

La meg informere deg om at de muslimske mennene du vil importere til Norge er betydelig overrepresentert i statistikken over alle typer kriminalitet, spesielt i statistikken over vold mot kvinner.

Bryr du deg i det hele tatt om fakta? Eller er du bare interessert i å pøse ut med politisk korrekt svada.

Her ser du resultatet av den importen du så gjerne ønsker deg:

https://www.frieord.no/utenriks/det-brutale-drapet-pa-elin-krantz/

http://www.jewsnews.co.il/2016/01/07/472652/

Norgeshistoriens største svik overfor våre barn og barnebarn vil aldri bli glemt. Sviket er utilgivelig.

Linn W. Rosenborg

15.01.2016 kl.23:47

Marcel: bare et kjapt spørsmål - hvor påberoper jeg meg å ha skrevet et innlegg basert på statistisk validitet? Dette er et blogginnlegg hvor jeg deler venninners og egne opplevelser. Jeg presiserer også at dette kun er "et lite knippe" fortellinger.

Måten du ordlegger deg på frister ikke til å svare ryddig og utredende. Vi kan snakkes når du legger fra deg den nedlatende måten å "diskutere" på. Ha en fin kveld, Marcel :)

16.01.2016 kl.00:04

Du parerer elegant. En garde!

"men å tro at norske menn er noen uskyldige engler er i beste fall naivt"

"jeg tror dessverre dette er mer vanlig enn mange tror."

"Jeg påstår direkte at enkelte (mange?) gutter omtaler jenter på denne måten uten å innse at det er langt utenfor hva som er ok"

Jeg svarte etter å ha lest dine svar, noe jeg mener viser at du, om ikke hevder at innlegget er basert på statistisk validitet, baserer deg på generaliseringer. Nå håper jeg at du kan svare på innlegget mitt istedenfor å flisespikke. Den nedlatende tonen er herved lagt ned.

Marcel

16.01.2016 kl.00:05

Den siste var skrevet av meg.

Marcel

16.01.2016 kl.00:12

Beklager all skrivingen, men må bare ta meg friheten til å påpeke ovenfor Kjetil at frieord og jewsnews er relativt ensporete kilder. Velger du å legitimere rasismen din på bakgrunn av blant annet de sidene, så undergraver du deg selv.

Linn W. Rosenborg

16.01.2016 kl.00:16

Anonym: hahaha! "En garde!" I like! Jeg skal svare deg ordentlig i morgen når jeg er våken. :)

Linn W. Rosenborg

16.01.2016 kl.00:18

Marcel: alle som påpeker at Kjetil sine kommentarer er helt hinsides er velkomne til å skrive så mye de vil. Følg fb-siden min for jevnlige Kjetil-updates - han er en fast følger. Jeg tror egentlig at han er litt forelsket i meg!

https://www.facebook.com/mittkommentarfelt/

Øyvind

16.01.2016 kl.04:59

Andre gangen jeg leser bloggen din. Første gang syntes jeg den var infantil så denne gangen hadde jeg tenkt å overse og scrolle videre på nettavisen. Men Så gikk jeg tilbake og tenkte kanskje at kommentarene sist gang hadde åpnet øynene dine. Den gang ei... Hvor er det du tar det fra? Skinner igjennom at du har mye grums innabords Og ikke helt ferdigheter eller finess til å ordlegge deg. Har en mann såret deg tidligere? Du burde kanskje gjøre som du predikerer, bekjemp dine fordommer , prøv å bli kjent med en kanskje ?

Det er ikke alle menn som er onde vet du....

16.01.2016 kl.08:42

Vi har de beste mannfolka i verden. Har du ikke skjønt det enda synes jeg litt synd på deg.

Sett deg litt inn i hva disse araberne/muslumene holder på med nå så skal jeg love deg du får mareritt.

Kjetil

16.01.2016 kl.09:06

Så du mener at saken er usann på grunn av at du ikke liker kildene. La meg gi den noen flere:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12737392.ab

http://www.dagbladet.no/2010/09/29/nyheter/drap/utenriks/sverige/13620037/

http://www.liveleak.com/view?i=13b_1434507168&comments=1

http://www.goteborgdaily.se/court-of-appeal-16-years-prison-for-elin-murder

http://www.exponerat.net/5-ar-sedan-elin-krantz-blev-valdtagen-och-mordad-afrikanen-fick-fangelse-och-utvisning/

Statistikken er krystallklar på hvem som faktisk begår denne typen kriminalitet, men likevel insisterer hjernevaskede nek på at det er er norske menn som er problemet.

Sannheten er at norske menn ville risikert sine egne liv for å redde kvinner fra nettopp denne typen pervers vold, mens muslimske immigranter ofte står og ser på, selv deltar, eller bare ler, når det skjer.

Men ingenting av dette bryr denne feministiske mannehateren seg om. Det eneste som betyr noe er å fremstå som en god sosialist. Hun ønsker flest mulig muslimer til Norge, og hun forsøker å fremstille norske menn som de verste kvinnemisshandlerne på jordkloden, på tross av at statistikken forteller det stikk motsatte.

Jeg stiller meg igjen spørsmålet om det er mangel på intelligens eller om du rett og slett har blitt så hjernevasket av sosialist-propaganda at det hindrer deg i å tanke klart?

Det er statistikk og fakta som bør ligge til grunn når man skal si noe om hvem som faktisk begår disse handlingene, ikke anekdoter fra andre feminister.

Stig

16.01.2016 kl.09:16

Enda en kronikk fra en bitter mannshater - spalteplass for bevisst å provosere menn til å svare og deretter påkalle seg offerrollen. Slik du ordlegger deg i dine kronikker virker det som om du bør søke hjelp.

Undersøkelser viser at kvinner er de verste til å mobbe , baktale og å trakassere både sine medsøstre samt gutter og menn. I media kritiserer de kun menn.

Du opptrer som et mediatroll.

beste mannfolka...

16.01.2016 kl.09:32

Jeg har hørt hvordan jenter kan snakke. Oh lord.. grafisk og til tider mye verre enn menn. De bare tøffer seg skjønner du. Betyr ikke at de ikke er god på bunn. Syns nesten de er søt jeg. Mannen bytter enda litt "sjargong" når han henger m gutta. Hva er det? Jaja la de styre... se nå kommer han m kaffe til meg. Kos.

Fredrik

16.01.2016 kl.10:30

Dette er bare tull, _alle damer er horer_. Man behøver ikke ta betalt i kontanter, er det sexnekt fordi han ikke har gjort ditt eller datt, er det prstitusjon.

-Han får sex hvis han.

Altså utføres en tjeneste for vederlag.

Du vil sammenlikne horegreia med menn sier du?

En lås som kan åpnes av alle nøkler er en veldig dårlig lås.

En nøkkel som derimot kan _Åpne_ alle låser, er en hovednøkkel eller en "master lock".

.xXx.

Linn W. Rosenborg

16.01.2016 kl.10:43

Stig: hei. Kommentaren din er ikke annet enn latterlig. Finn en plass hvor jeg gir uttrykk for å være en bitter mannshater. Det du kommer med er en standard respons fra menn som ikke takler at enkeltindivider av samme kjønn blir trukket frem som de rassfolka de kan være. Det du, og dine med-kritikere, åpenbart ikke forstår er at det å påpeke en ting ikke nødvendigvis utelukker alt annet. At jeg påpeker at enkelte menn har et dårlig kvinnesyn betyr ikke at 1) jeg mener at alle menn har og 2) jeg mener at ingen kvinner oppførere seg dårlig.

Ikke et eneste sted har jeg skrevet at kvinner ikke kan være drittkjerringer, snarere tvert imot.

Jeg trekker frem flere sider av kjønnsrolledebatten og skryter av menn blant annet her:
http://linnrosenborg.blogg.no/1438722326_sjekking_kjnnsroller_.html
http://linnrosenborg.blogg.no/1449918783_luke_nr_12__en_stor_t.html
http://linnrosenborg.blogg.no/1449918783_luke_nr_12__en_stor_t.html

Avslutningsvis vil jeg påpeke at måten du beskylder meg for å ønske å provosere vitner om svært lite innsikt. Er det det alle som løfter frem noe de anser som et viktig tema gjør? Ønsker å provosere? Det tror jeg neppe. Da kan vi i så fall legge ned alt av media- og pressevirksomhet. Og du? Den hersketeknikken du tar i bruk når du sier at det virket som om jeg trenger hjelp bør du legge fra deg snarest. Ytterst usjarmerende.
Ha en fin lørdag.

Linn W. Rosenborg

16.01.2016 kl.10:46

Øyvind: Hei. Jeg syns det er interessant hvordan enkelte som kritiserer beskylder meg for å mene at alle menn er onde fordi jeg trekker frem enkeltes dårlige oppførsel. Rett og slett interessant. Og litt patetisk da.

Humz

16.01.2016 kl.10:52

Så nå retter dere gunsa på norske menn, for å hjelpe innvandringa? Annyho syns tyskertøs eller muslimtøsa er finere ord:-P

Fredrik

16.01.2016 kl.10:55

Linn: som kommentar til din kommentar til Øyvind:

"Sånn er det blitt i norge, plukker du på en, angriper du alle. Kaller du en muslim for noe negativt feks, tror alle at du hater alle muslimer."

Sånn fungerer norge i 2015, når ord gjør så vondt at de skader, og feministene er mer opptatt av å kjefte på menn, enn å fremme sin egen sak, likeverd.

For i vesten er kvinner forferdelig undertrykt, ikke sant?

Linn W. Rosenborg

16.01.2016 kl.10:58

Fredrik: nå kan ikke jeg snakke for alle feminister, men jeg tror jeg har fremmet likeverd i flere av mine innlegg enn jeg har fremmet mannshat og mannekjeft. Du er velkommen til å følge fb-siden min for å være oppdatert til enhver tid!

Linn W. Rosenborg

16.01.2016 kl.10:59

Humz: ja, det er akkurat det som er taktikken min. Du gjennomskuet meg. Pokker og.

beste mannfolka...

16.01.2016 kl.12:21

Fredrik... du høres ut som en muslim.

Gratulerer.

Hva er sexnekt? ? Noe muslimsk?

Hvilke forhold har du? Det høres ikke

greit ut. Eller sunt. Har man ikke lyst

å ha sex med den man er sammen med lenger så må man nesten gjøre det slutt.

Bruk gjerne ordene hore og rasist. Who cares! Gått inflasjon i begge uansett.

Linn: har du datet menn fra land utenom Skandinavia? Prøv det... og hvis du ikke syns at der er ganske stor forskjell så skal jeg ikke si noe. Men jeg mener vi har det veldig bra her og at mannfolka våre er de beste. (Unntak vil der være. Ref fredrikken over her. Crepy.)

Øyvind

16.01.2016 kl.14:19

Linn W. Rosenborg jeg sa patetisk til deg først, så da teller det ikke! :-) Men helt ærlig.. stram opp analysen din, den bærer preg av mangel på innsikt og evne. Uansett jeg kommer ikke til å lese bloggen din en tredje gang.

Linn W. Rosenborg

16.01.2016 kl.14:50

Øyvind: det får du lov å mene. Og bare så det er sagt: ingen andre enn deg har kalt dette en analyse. Jeg har kalt det "forsøke å belyse forskjellige sider ved fenomenet" og å "dele et lite knippe samtaler".

Dietrich

16.01.2016 kl.20:34

Skumleser alle disse følelsesdominerte "kommentarene" som av alle disse muslim- og kvinnehaterne ikke kan kalles annet enn Poor-white-middleaged-webtrolls-whose-lost-the-priviliges-å-rakke-ned-legitimt på svakere. De synes antageligvis egentlig innerst inne bare forferdelig synd på seg selv. Men den "mannlige" trangen til å hevde seg ja...

Ta en kikk på viktigere saker, som en potensiell ny finanskrise.

Derrick

16.01.2016 kl.21:30

Typisk...

Er man skeptisk til det politisk korrekte så er man en "hater".

Begreper som "rasist" er blitt så utvannet etterhvert at det ikke betyr noe lenger.

Skriv en ny kommentar

hits