hits

Skryte, skryte, skryte - lunken kjrlighetssorg og drstokkmila.

Du vet de dagene nr den lunkne, irriterende kjrlighetssorgen prikker deg p skulderen? De dagene nr alt du vil er sove, men du vet at det ikke gr? De dagene nr det ske jobber p det som fles som den to hundrede dagen er mer utmattende enn skrive fjorten romaner? De dagene nr trening er et fjernt ml i det fjerne etter altfor mange dager ute? Du vet de dagene? I gr var en snn dag. I gr var jeg sur, irritert og muggen. Jeg stod opp, skte p to jobber og jobbet med skolearbeid og jeg surna i takt med den hissige hamringen p tastaturet.

Jeg vet ikke helt hva som skjedde men plutselig, som ved et trylleslag, snudde det. Jeg klarte mobilisere. Samle krefter. Ta p meg tightsen, sports-bh og snre p meg joggeskoa. Med livet som innsats samlet jeg sammen roomien, slang p dachsen en refleks og blunket kleint og sporty til meg selv i speilet. N jvler, n skal det sportes!

54-bussen til Brekkekrysset - se sportyspice etter sportyspice fise forbi p nyinnkjpte rulleski - le litt nervst og krysse veien. De dagene hvor jeg var i form til lpe 10 for Grethe og lfte 30 kg mer enn min egen kroppsvekt i kneby virket som et liv siden.

33:15 minutter senere er vi tilbake p bussholdeplassen som to nye mennesker og en litt forvirra dachs. Vi har lpt! Intervaller! I skogen! De planlagte 4x4-intervallene ble til 5x4 og vi er alle tre litt hye p egen innsats. Jeg har sjelden flt meg freshere etter en treningskt, og jeg tviler ikke et sekund p at den kta hjalp meg opp da klokka ringte klokka 05:20 i dag tidlig.

h, du trudde jeg var ferdig med skryte n? LOL! JEG HAR LPT I DAG OGS! Samme sted, men en litt annen kt. Vi lp litt vel mye nedover i gr, s valgte lpe motsatt vei i dag. Det er verdt nevne at det ikke er noen grusvei vi lper p. Det er stier, med rtter og steiner. Det er en s vilt annen flelse lpe p ulendt og variert underlag enn st p ei mlle innendrs eller jage kilometer etter kilometer p hard asfalt. Mer oppover pluss en liten feil-sving gjorde runden hakket tffere i dag, men vi klinte til med samme antall intervaller. Vi avsluttet med 3-4 runder med bakkeintervaller og noen enkle styrkevelser for lsne litt opp i slitne skuldre og rygger.

Den forbanna kjrlighetssorgen som burde vrt over for lengst har trdt tilbake i bakgrunnen (der den hrer hjemme), kroppen er mr og kamillete har sjelden smakt bedre!

Jeg har et sprsml til dere som leser: hva gjr dere for komme over den kjente drstokkmila? Nr sofaen fanger og ingenting annet enn salt potetgull og opptak av dating-programmer frister? Hva er redningen?

Cava hilser og sier "god natt" - se nederste bilde. Ingen kan snorke som en dachs, det er i hvert fall sikkert! Du kan forvrig lese om min tidligere trenings-smell her. Der skriver jeg litt om hvorfor trening er viktig for meg, men ogs hvorfor jeg innimellom velger sofaen. Det er dog viktig si at jeg n er slappere enn godt er. Det vil si; var. Var slappere. N har jeg jo lpt intervaller i skogen to dager p rad! Heia meg (og Randi og Cava).













n kommentar

"Jeg har et sprsml til dere som leser: hva gjr dere for komme over den kjente drstokkmila? Nr sofaen fanger og ingenting annet enn salt potetgull og opptak av dating-programmer frister? Hva er redningen?"

1. Banne og sverte som en nordlending. Hyt. Komme seg over terskelen i pur sinne og lpe avgrde som et olja lyn (man vil jo helst bli ferdig s fort som mulig) til Marilyn Manson i retelefonene.

2. Tenke langsiktig. At man faktisk har godt av det, snn i det lange lp. (Usj...)

Bra jobba, forresten! And keep up the good work! (Har lest bloggen din siden starten, men ikke kommentert fr n.)

Skriv en ny kommentar

Flg @liwro p Instagram

Abonner via epost

Oppgi din e-postadresse og f varsling hver gang jeg legger ut en ny bloggpost!