hits

Treningstips!

Nr dagene koker er jeg avhengig av planlegge treningsuka. Jeg er s heldig 1) bo 4 minutters gange fra Myrens Sportssenter og 2) bo med ei som er skikkelig sportyspice (noe hun selv mener er lgn). Nr motivasjonen er litt p bunnen er det topp kunne g p timer. Entre en sal og bare handle p kommando. At jeg ikke kan fordra g p gruppetimer er selvsagt en liten utfordring. Jeg har en sterk overbevisning om at jeg absolutt ikke kan g snne hopp og sprett-timer. Jeg eier ikke koordinasjonsevne, blir sur p hopp og sprett-instruktren og fler meg som en idiot nr jeg ikke klarer flge stegene.

Heldigvis fins det andre timer enn step, dans og tjoho. De fleste treningssentre har n et vidt spekter av timer, og jeg trur de fleste kan finne noe de kan trives med. Snakk med de som jobber p ditt senter og be om rd? Selv har jeg funnet et par sykkeltimer jeg liker, med bra musikk og ikke overgira instruktrer. Det er i fullt alvor lite som dreper treningsgleden min mer enn overgira instruktrer.

Som en del av mitt frisk kropp - sunt hode-prosjekt skal jeg planlegge treningsuka enda bedre og finne minst to gruppetimer g p i uka. Flaks at Myrens-appen n har kalender-funksjon som gjr at timer jeg booker plass p automatisk legges i iPhone-kalenderen. Jeg skal ogs utfordre meg selv til teste flere timer. Det er veldig typisk meg finne den ene timen jeg liker, and stick to it! Jeg har klokketro p gode rutiner, men jeg har ogs veldig tro at resultater kommer fortere om du tr utfordre deg selv og kroppen din litt. Med dette i bakhodet dristet jeg meg i forrige uke p en time jeg har siklet p en stund. TRX med Bjrn.

Timen beskrives slik: TRX er funksjonell trening i slynge som bygger styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet.
Motstand er fra 0-100 % av egen kroppsvekt, og passer alle fysiske niv.

Jeg har trent endel med slynge selv, men gjre dette med instruktr og i gruppe var en helt ny opplevelse. Jeg har sjelden flt meg svakere og sjelden vrt s gele i kroppen etter 45 korte minutter med trening. Dette kan ikke vre annet enn sjukt effektivt! Jeg har vrt p denne timen to ganger n, og har ambisjoner om ha den som fast innslag hver uke. Den varer ikke lenge, jeg rekker den mellom vaktene p jobb, jeg har bde roomie og sster dra med, instruktren er fantastisk flink og jeg blir stl steder jeg ikke visste at det gikk an bli stl. Det jeg liker best med trene i slynge er at det skjer med egen kroppsvekt og motstand kes parallelt med at du blir sterkere. Randi (roomie) har gtt p denne timen i flere uker, men ble fortsatt lilla i ansiktet p slutten. Deilig se!

Takk til Bjrn for herlig time - vi ses neste uke!





Hvis du vil vite mer om hvilke timer du kan meske deg i p Myrens - se her!




#helse #trening #naprapatkontoret #naprapati #mentalhelse #kropp #kroppertopp #kropperkropp #psykiskhelse #treningstips

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Flg @liwro p Instagram

Abonner via epost

Oppgi din e-postadresse og f varsling hver gang jeg legger ut en ny bloggpost!