Treningstips!

kommentarer

Når dagene koker er jeg avhengig av å planlegge treningsuka. Jeg er så heldig å 1) bo 4 minutters gange fra Myrens Sportssenter og 2) bo med ei som er skikkelig sportyspice (noe hun selv mener er løgn). Når motivasjonen er litt på bunnen er det topp å kunne gå på timer. Entre en sal og bare handle på kommando. At jeg ikke kan fordra å gå på gruppetimer er selvsagt en liten utfordring. Jeg har en sterk overbevisning om at jeg absolutt ikke kan gå sånne hopp og sprett-timer. Jeg eier ikke koordinasjonsevne, blir sur på hopp og sprett-instruktøren og føler meg som en idiot når jeg ikke klarer å følge stegene.

Heldigvis fins det andre timer enn step, dans og tjoho. De fleste treningssentre har nå et vidt spekter av timer, og jeg trur de fleste kan finne noe de kan trives med. Snakk med de som jobber på ditt senter og be om råd? Selv har jeg funnet et par sykkeltimer jeg liker, med bra musikk og ikke overgira instruktører. Det er i fullt alvor lite som dreper treningsgleden min mer enn overgira instruktører.

Som en del av mitt frisk kropp - sunt hode-prosjekt skal jeg planlegge treningsuka enda bedre og finne minst to gruppetimer å gå på i uka. Flaks at Myrens-appen nå har kalender-funksjon som gjør at timer jeg booker plass på automatisk legges i iPhone-kalenderen. Jeg skal også utfordre meg selv til å teste flere timer. Det er veldig typisk meg å finne den ene timen jeg liker, and stick to it! Jeg har klokketro på gode rutiner, men jeg har også veldig tro at resultater kommer fortere om du tør å utfordre deg selv og kroppen din litt. Med dette i bakhodet dristet jeg meg i forrige uke på en time jeg har siklet på en stund. TRX med Bjørn.

Timen beskrives slik: TRX er funksjonell trening i slynge som bygger styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet.
Motstand er fra 0-100 % av egen kroppsvekt, og passer alle fysiske nivå.

Jeg har trent endel med slynge selv, men å gjøre dette med instruktør og i gruppe var en helt ny opplevelse. Jeg har sjelden følt meg svakere og sjelden vært så gele i kroppen etter 45 korte minutter med trening. Dette kan ikke være annet enn sjukt effektivt! Jeg har vært på denne timen to ganger nå, og har ambisjoner om å ha den som fast innslag hver uke. Den varer ikke lenge, jeg rekker den mellom vaktene på jobb, jeg har både roomie og søster å dra med, instruktøren er fantastisk flink og jeg blir støl steder jeg ikke visste at det gikk an å bli støl. Det jeg liker best med å trene i slynge er at det skjer med egen kroppsvekt og motstand økes parallelt med at du blir sterkere. Randi (roomie) har gått på denne timen i flere uker, men ble fortsatt lilla i ansiktet på slutten. Deilig å se!

Takk til Bjørn for herlig time - vi ses neste uke!

 





 

Hvis du vil vite mer om hvilke timer du kan meske deg i på Myrens - se her!



 


#helse #trening #naprapatkontoret #naprapati #mentalhelse #kropp #kroppertopp #kropperkropp #psykiskhelse #treningstips

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits