hits

Sommerkropp, bikinikropp, helrskropp, min kropp!

Mas. Det er et evinnelig mas! Hvordan f den perfekte bikinikroppen p null komma svisj, se her for oppskrift p sommerkroppen og hashtag SK2015. Ikke spis snn, spis dette men ligg for all del unna dette! Her er velsene som gir deg sixpack p et kvarter og dette pudderet gjr deg sju r yngre! P den andre siden str de som messer om helrskroppen, de som kjemper mot den evige jakten etter den perfekte kroppen og de som skal bekjempe kroppsfokus med nakenhet. Vr naturlig, slik sminker du deg naturlig, vr ekte og elsk deg selv. Mottatt, registrert og vr s god bli gal.

Litt bakgrunnsstoff:

Da jeg for alvor begynte trene for 7-8 r siden oppndde jeg lynkjapt resultater. Jeg har alltid vrt tynn, og veien fra tynn til trent var for meg veldig kort. Jeg jobbet p treningssenter, trente med personlig trener og kjrte 5-6 kter i uka. Jeg var fokusert, mlbevisst og beinhard. Jeg elsket de harde styrkektene sent p kvelden, og jeg elsket bokse for trene kondisjon. Jeg elsket se spagettiarmene endre form og hamstringen vokse. Virkelig.

S kom smellen. Jeg flyttet fra samboer og rekkehus til en lneleilighet p Grnerlkka. Hadde full kontroll. Lot kattene mine bli igjen i rekkehuset. Hadde full kontroll. Solgte leiligheten min p Kalbakken. Hadde full kontroll. Sa opp jobben og gikk p dagen. Fortsatt full kontroll. Jeg drakk te, spiste fuglefr, egg og avokado, leste magasiner og trente. I to og en halv mned. Jeg merket ikke smellen fr jeg veide 50 kg, hadde fettprosent p 9,5 og menstruasjonen uteble i 4 mneder. Blodprvene viste alvorlige mineralmangler, jernmangel- og megaloblastanemi.

Jeg fikk ny jobb. Gikk inn i et ustabilt og intenst forhold. Fortsatte trene. Opprettholdt smellen, sakte med sikkert. To r senere sa legen stopp. Psykologen sa stopp. Kroppen sa stopp. Jeg var totalt utslitt. Konstant forkjlet, mageproblemer, delagte hofter og vondt kne. Hodepine flere ganger i uka, null energi og svnlse netter. Angst, uro og tillp til alvorlig depresjon. Familie og venner var bekymret, jeg tok avstand fra de jeg er glad i, behandlet familie og venner drlig og var gr og gusten i huden.

De siste to rene har jeg tatt det mer med ro. Latt kroppen hvile, gtt i terapi, studert, ftt en jobb jeg faktisk trives i og vrt singel. vd meg p ligge p sofaen, gtt turer i skogen, drukket masse te og lrt meg lage verdens beste italienske pizza. Jeg har trent som en jojo, med intervaller p alt ifra fire ganger i uka til ikke trene i det hele tatt p en lang stund. Jeg har virkelig lagt inn en innsats for komme i vater igjen, og da bde mentalt og fysisk. Jeg tr pst at jeg n har det bedre enn noengang. Jeg er mer trygg p meg selv og egne flelse- og tankeprosesser, og jeg klarer ta meg selv i nakken nr det ryner p som verst.

Det er en kort vei fra trene for f overskudd, og ikke ha overskudd til trene. Det er en vanskelig balansegang mellom trene for se trent ut og trene for vre frisk. Jeg vil trene for fle meg bra, for ha en kropp jeg trives i, for holde hjertet i gang og for ikke ha s vondt i hofter og knr jeg enkelte dager knapt klarer g. Ja, jeg tenker daglig p at jeg er blitt tynnfeit, at rumpa er slapp og armene utrente. Jeg har utrolig svake yeblikk hvor jeg str foran speilet med sprittusj for markere hva som m strammes opp. P de dagene srger jeg for ta vare p meg selv p andre mter enn lpe til treningssenteret. Jeg mter ei venninne, gjr noe hyggelig, gr en lang tur med Cava, ser en film, plyer gjennom noen episoder med en aller annen serie og spiser noe sunt og godt.

Hver gang de tankene kommer blir jeg like lei meg. Noe av det vondeste er vre s rasjonell at man er klar over hvor irrasjonell man er. Den mentale runddansen unner jeg ingen.

Det er ikke noe i veien med ville se bra ut. Det er ikke noe i veien med fokusere p kropp og helse. Det er ikke noe i veien med ville ha muskler fremfor fett. Det er nr mlene settes etter hva som str med fet skrift p forsiden av tabloidene det blir feil for meg. Nr man ikke kan ta et glass vin med ei venninne fordi det ikke er rent nok, og nr du ikke kan ta den ene baconskiva til frokost fordi fett stilles i samme kategori som Charles Manson. Da blir jeg litt svett i hjernen.

N, nr det er p tide ta meg selv i nakken og komme i fysisk form igjen vil jeg derfor gjre det p en litt annen mte enn tidligere. Sammen med min fantastiske naprapat Mats, som jobber p Naprapatkontoret p Torshov, skal jeg f kroppen igang igjen. I tillegg til vre naprapat er han personlig trener og har bred erfaring nr det kommer til diverse skader. Mats har behandlet meg i et rs tid og kjenner bde meg og kroppen min. Han vet hva som skal til for bedre diverse fysiske plager denne 32-ringen har pdratt seg.

  • Jeg skal sette meg tre ml som jeg skal n innen utgangen av juli.
  • Jeg skal i hovedsak beholde det kostholdet jeg har, som gr p spise normalt, sunt og variert. Ingen fanatiske endringer og strenge dietter. Jeg har prvd dette hundre ganger (eget innlegg om min korte karriere med clean eating kommer), og det funker ikke for meg.
  • Jeg skal trene tre-fire ganger uka, hvor en av disse ktene mest sannsynlig blir en ren tye-kt.
  • Jeg skal fortsett g til behandling hos min nyutnevnte nett- og blogg-PT Mats.

Ikke for kunne poste bilder med hashtag SK2015, ikke fordi bikinisesongen snart er her men for meg selv. For min kropp og mitt hode.


#helse #trening #naprapatkontoret #naprapati #mentalhelse

n kommentar

Glimrende igjen, Linn! Jeg hper mange leser din pminnelse om hvor fokuset br ligge. Ha en fin dag! :-)

Skriv en ny kommentar

Flg @liwro p Instagram

Abonner via epost

Oppgi din e-postadresse og f varsling hver gang jeg legger ut en ny bloggpost!